RED VIVA.....disaman!

Masa: 12 Feb 2011
Tarikh: 1445PM
Lokasi: Airport Sultan Ismail, PC.




kenal tak surat apa ni? tak kenal? mst kenal punya! surat cinta dr PDRM...huhu

Kali kedua aku disaman,huhu. First time dlu saman parking rm10 je, ni saman PDRM mau kena rm150, tapi B ckp lps kompaun kenala dalam rm70.huhu... dahla skang duit nk pkai bnyk utk wedding, x pasal2 aku g cri penyakit terbang duit ku..

Ptng marin, kak roha smpai dr Kl dgn abe leng. Disebabkan smpai awal, aku decide nak g melepak lu tgk flight, so aku parking jelah kat tepi jalan tu mcm kete2 yg lain ada brderet bnyk tu. Ingt xde masalah apa parking situ. elok je kak roha smpai n dia dh tnggu kat ketibaan, aku pung cpt 2 nak g ambik kete, tiba2 tgk en polis berpakaian seragam dgn segaknya tgh menulis saman. Mana yg ada driver, cpt2 la dorang blah. Masa tu dia bru je lps sebijik kete lps kete aku...kalaula aku cpt sket td ish ish ish..

Tapi biasala, wpun kita buat salah, ttp kena maki gak polis tu dlm hati ku, cerempet tol. kesalahan aku ialah:

No 6. Kesalahan meletakkan kenderaan di selekoh jalan....

Ek eleh, tu je salahnya! Bkn salah aku g langgar org pung, ruang kemain lg besar gedabak leh muat 2 bijik kete lg. Saje je kerajaan ni, nak pau duit org je keje nya. Aku mcm biasala, emo semacam je, dok fikir rugi duit aku, rugi duit aku..huhuhu.

Bila refer kat b.... "xpela syg...fikir xde rezeki syg je"

Gitula B sokmo. Think positif memanjang, senang jd org laki ni, dorang kalu ada masalah apa pun, wat selamba je. Kita yg pompuan ni, especially akula, pantang ada masalah sket, mula la nak meroyan, nak kena B pujuk2 bg kata azimat dlu bru ok. hehehe ngada2 je lbh sbnrnya..

Tapi smpai skrng, aku x  bayar pung lg saman tu. Dia ckp dlm masa 7 hari kena g anta balik kertas tu dgn details2 nya sume. Lantak ah, biar je dlu. Aku confirm kat luar tu pung rmai lg yg ada beribu amount saman yg x dibayar, apala sgt dgn saman aku yg nilai seciput ni.hehe




*moo_ezz*


Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM