aku benci PMS!!!!!!!

bulan lepas 19haribulan, so mengikut jangkaan bulan ni 17haribulan la. Hari ni dah 13hb, so ada lagi 4 hari aku akan berada dalam mood nak meroyan nak mengamuk, nak moody, nak menanges tanpa usul periksa...fuhhhh, penat penat n penat. Actually aku pun tak faham nape asal pms je nak kena jadi perangai gitu..katanya sebab hormon. btol ke? nape plak hormon tu nak buat kita jadi berperangai negatif? bukan ke elok kalu hormon tu buat kita rasa nak tergelak sepanjang hari instead of nak nanges sebab-sebab benda bodoh..tak faham sungguh!!

tapi kalu aku dilahirkan sebagai lelaki, mesti aku rasa orang pompuan ni ngada je lebih, saja nak guna alasan pms untuk marah orang sesuka hati. tapi hakikatnya, benda ni magically dapat menterbalik kan putaran hidup seharian 180 darjah.

sape suka nak marah kokse? giler ke hapa?
sape suka nak nangis kokse? banyak sangat ke air mata?

actually aku mengaku aku memang jenis yang manja gelebek la, kalu part nangis belas kasihan bagi jek kat aku, pendek kata erra ratu air mata pung leh kalah ngan aku, tak payah nak guna eyemo pun, tapi sejak dah bertunang, fikir dah nak jadi bini orang ni, memang dah kurang la sket habit menangis aku ni..tapi asal nak period je, air mata mula la nak bercucuran utk sebab kecik+bodoh+sengal..

contoh...
1. B tertido masa dok mesej..nangis!
2. B takleh nak bayar tempahan hotel untuk g honeymoon nanti sebab bank takde karan..nanges bengkak mata
3. B lambat balas mesej..nanges lagi!
4. B tak sempat nak balas mesej sebab keje...(kalau btol dia buat keje la)..nanges lagi n lagi..

banyak sangat ke takungan air mata aku ni? sampai nak melimpah keluar macam limpahan gunung merapi di indonesia? haishhh, masalah sungguh..





haaa, tu baru cite tang peel asik nak menangis jer, blum masuk hal perangai lagi. ish ish ish




Comments

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM