eskrem batang jeruk pauh ringan

sape paham tajuk post ni?
orang kelate paham la kot..
orang kampung..
orang bandar tak faham kot..
orang kampung yang duduk bandar faham ke tak ek?
kalu faham pun, buat2 tak faham kot? hehehe

apa yang ko membebel ni syaitooonn?????????
hahahaha..
ada ke ckp gitu kat diri sendiri..

skang ni kelate panas sangat sangt tersangat la panas 
sampai menggelegak n berdenyut kepala hotak haku setiap ari..
gitulah ibaratnya..

so alternative menyejukkan badan dan tekak amatla perlu untuk aku menghadapi ujian kepanasan ni
memandangkan skang musimnya..
ibu dan ayahku di paksa bersama2 menyediakan aiskrim murah,mudah dan cepat untuk ku melantak setiap masa di kala tekak ku memerlukannya..





 ni je bahan dia..buah pauh ringan atau bahasa bandar dia mangga muda. memang banyak la kat umah aku beratus ratus bijik buahnya..haha ntah bila aku g bilang tak tahu pung

lepas tu kopek kulit and potong-potong kecik.
yang tu keje aku lah
pastu mak rendam dulu dua tiga malam..
pastu bru dia masak kuah apa ntah jadila gini..bukan aku tau sangat pun cane nak cite.huhu





letak dalam peti ais bagi sejuk. buleh makan gitu je tapi aku suka buat eskrim lagi sedap..
so aku pun ambikla plastik eskrim, masuk isi and air dia..
aku pintal pintal pastu ikat
kalu aku malas  aku bedal ikat ngan getah urat je.hahaha





ni hasil dia yang mak aku ikat..aku buat asik x jadik je..hampeh tol, bru cita2 nak niaga eskrim
ok lepas tu masuk peti ais sejukkan bagi keras
esoknya pagi2 lagi walaupun tak panas bleh la ambik makan





menyampah je aku tengok budak kecik ni bedal eskrim aku
makan je reti
sampai kembang lubang hidung
best sangat la tu..

makan eskrim ni memang tak sedar lepas satu, satu masuk perut
berentinya  bila tekak dah sakit ataupun eskrim dah habis..hahaha


sekian..jemput makan eskrim ya!!

Comments

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM