praktis makes perfect!

last saturday pegi melawat besan mak ayah kat husm
otw nak jalan ke parking ternampak satu wheelchair yang orang tinggalkan 
so aku pun tolak n suruh ayah naik

sebab sekarang ni ayah macam dah tak boleh jalan elok
sakit kaki n sakit tumit
jalan pun pelan pelan je
so aku suruh la ayah duduk n nak try tolak la
nak tengok larat ke tak
sebab ayah boleh tahan jugak berat badan dia

so bila ayah dah duduk aku tolakla dalam 200 meter
sambil gelak gelak
mak dah bebel marah suruh turun cakap ayah buang tabiat.hehe




okla ringan je wheel chair tu walaupun berat ayah nak dekat 70kg
praktisla
nanti kalu ayah dah uzur aku larat je tolak hehe
tak payah aku nak harapkan orang lain

selama ni pun aku yang duduk rumah
yang selalu teman ayah pegi klinik,hospital
adik beradik semua jauh
yang dekat pun dah berkeluarga
ada komitmen banyak

tapi sekarang aku pun dah kawen
mestila keutamaan untuk suami
rasa bersalah jugak sebab dah tak banyak masa buleh luang untuk mak ayah
berdua je dorang kat rumah tu
walaupun aku selalu gaduh bertekak n melawan cakap mak ayah tapi aku memang sayang mak ayah 
aku harap dorang sehat selalu 
panjang umur n sempat berjumpa dengan bakal2 anak aku..
ok, aku dah setat sedih... :(
byebye



Comments

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM