ramadhan ke empat

semalam balik berbuka rumah mak
so tak payah masak..hehe

dah cakap kat b nanti nak beli kat bazar je
sampai je rumah tengok b takde lagi
masa tengah mandi b sampai
sempat lagi mengusik tu..
makrukh ok.hihihi

lepas B semayang asar kitorang terus gerak g bazar..
nilah first time  sejak puasa
kalau tahun lepas tiap hari aku dengan B dok jenuh round bazar tu
B komplen barang makin mahal
ikan bakar sederhana sampai rm17 seekor
nasib baikla aku ni memang tak suka makan ikan sangat
so aku tak rugi apa pun

kalau kat bazar faveret aku beli cuma ayam bakar madu
pun semakin mahal
n benci makcik yang jual tu..bajet semacam je
tapi terpaksa beli sebab sedap sangat
air wajib beli air asam boi
pun dah naik harga kuantiti still sama
air limau kasturi campur asam boi tahun ni dah takde..
pun sedap jugak
pastu beli popiah goreng
n beli lawar
macam kerabu ikan yang diperah asam limau
sebab masam so aku suka..
n lagi ikan keli sama ada bakar,goreng pedas, percik atau paprik..

tu jelah yang selalu aku beli kalu g bazar
kuih muih memang aku tak suka
bukak puasa kurma pun aku tak makan
aku tahu sunat berbukak dengan kurma
tapi memang tak sukala
kalu paksa makan pun mesti sekali gigit je.hehehe

bila dah kat rumah mak banyakla pulak lauk
watpe ntah banyak banyak
bukan makan habis pun
bazir je
n menyusahkan je nak hidang
kalu bagi aku cukup sejenis kuah n satu lauk kering
satu pembuka selera ikan kering ke telur masin ke
dah cukupla tu..haishhhh




Comments