ramadhan kedua

hari ni aku masuk keje pagi
balik kol 4 terus g mydin cari lauk basah n barang dapur sikit
b cakap dia dh belikan ayam so aku cuma beli ketam n udang
sebab terasa nak makan gulai ketam pulak
walaupun kulit aku allergies dgn ketam tapi takpela.hehe
ubat kan ada..

ketung ketang kat mydin rabak jugakla purse aku
niat mulanya nak cri lauk basah je
terasa nak makan spagetti aku capai brng2 nak buat spageti
padahal dari aritu tak buat buat pun
tengok kulit popiah teringin nak makan popiah basah
padahal boleh beli kat bazar ramadhan je pun
tengok aiskrim teringin nak makan aiskrim
padahal aiskrim milo ada lagi

dah siap shopping cepat cepat balik rumah sebab nak masak gulai
tapi bukan aku yang masakla
aku singgah umah mak suruh dia yang masak
ayah cakap awat aku tak gulai ketam sendiri
hahaha pandaila sangat aku ni
seumur hidup hayat aku tak pernah aku masak gulai lagi
lepas ni kena belajar la kot

dah masak gulai aku bergegas balik seneng
nak masak lauk tambahan
sebab ada daging yang dah rebus so aku masak daging dendeng berlado
pastu aku goreng sayur campur je
ada ulam sikit n budu
airnya jus oren from nestle

gambar takde sebab tak sempat
bukak puasa pun masa dapur tengah bersepah..hehe
lepas mandi n semayang rehat kejap patu ikut b g kedai
sebab sekarang pembantu pun dah ramai
so aku dah tak payah menolong
duduk duduk je makan n minum pastu sembang,baca buku
tapi sebab dah bangun bersahur semua tido pun x cukup

balik je dari kedai aku terus tertido
bila aku nak bangun semayang isyak B suruh tido je dulu
suruh solat masa bangun sahur je
huhuhu first time la tu aku buat gitu
penat n mengantuk sesangat







Comments