ramadhan kesembilanbelas

assalamualaikum

hari ke19 jumaat pertama aku berbuka dirumah
kalu sebelum ni aku berbuka di fastfood je sorang sorang
tapi hari ni masjid cherang hangus buat majlis berbuka puasa
so mak akan masak n bawak pergi kemasjid

so aku cakap kat b suh datang n berbuka di masjid
tapi bila sampai rumah sebab kana n abe die pun malas g masjid so B nak makan di rumah je
menu berbuka yang dimasak oleh mak n kak mira
no pics sebab aku takde kat rumah.hehe

sup tulang
kerutub daging
ikan bawal sweet sour
kerabu buah beko
pajeri nenas
kuih akok
tambahan lauk daging goreng kat rumah

aku singgah bazar jugak beli paprik n ayam rempah untuk sahur
sebab lupa mesti mak masak lauk banyak boleh pau dah
pastu beli air
ya ampun mahal kemain
rm2.50 sebungkus
menyampahs je

lepas siap makan aku bungkus lauk n asingkan
suh B nanti masukkan yang mana mudah basi dalam peti ais
tapi bila aku balik keje malamnya B tak balik lagi
dok melepak kat kedai
bila aku bangun nak sahur carila plastik sup tulang dengan ayam rempah
B cakap takde
ntah sape tibai dari raga motor dia
geram je aku

aku dahla tak selera sangat nak bersahur
kena ada sup or daging goreng baru selera sikit
tapi nak marah pun takde guna
saje saje je gaduh nanti..
hmmmmmm

kesimpulannya aku tak bersahur sebagai tanda protes aku!
cantet..sebab seharian puasa tu perut aku jugak yang berlapar.huhuhu


Comments

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D