edisi raya 2011- pagi raya di rumah mertua

assalamualaikum

selamat hari raya
maaf zahir batin

raya tahun ni kali pertama beraya dengan suami
dah masuk 2 bulan berkahwin kami sambut raya masih berdua
tiada rezeki lagi

walaupun tahun ni first time sambut raya bersama
tapi persiapan raya takdela aku beriya sangat
sampai baju raya pun malas hantar jahit
kain pasang adala 5,6 pasang yang dapat hadiah kahwin tapi asyik bertangguh nak g hantar ke tailor

last last pakai je baju kurung yang dah ada
still baju baru sebab siap jahit n dapat on my wedding day
so tak pernah pakai lagi
B pulak pakai je baju melayu masa nikah kaler krim
save bajet
faham faham jelah ada lagi hutang yang tertangguh
so tak payahla membazir sangat
still dapat raya jugak


 tudung aku pun tudung pakai masa akad nikah
muahaha
save bajet gilos


disebabkan B anak bongsu merangkap da only son in the family so pagi raya di rumah mertua
aku ok je
asal B ada di sisi
lagipun rumah mak dekat je
nak ulang alik 10 x sehari pun takde yang nak marah.hehe
pagi lepas B kuar g smayang raya aku dok rumah je
sebab cuti
siapkan makan untuk B



aku tak masak apa pun untuk juadah pagi raya
plan nak masak rendang n lontong semua tak jadi.huhu
so makan jelah satay dengan kuah kacang dengan lemang sebatang
ada tapai dengan ketupat daun palas yang mak mentua aku buat
n biskut raya tunjuk tunjuk sahaja

lepas makan B nak pergi kubur arwah abang n kakak dia
so aku lepak jelah tengok tv
malas nak ikut lagipun B naik motor je
tunggu punya tunggu dekat kol 11 pagi jugak B balik
kitorang terus gerak balik rumah aku...

bersambung......


Comments

  1. apsal pinggan umah poknik mcm pinggan bdk2 ikbn mkn jeh hahaha..nie kes cilok dr hostel la nie muahahaa

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D