muis demam kena cucuk



assalamualaikum


wah dah berapa hari baik demam
tapi baru nak berkisah kat sini.hehe
takpela seronok bercerita dalam blog ni
lagipun aku memang suka berceloteh
entri kalau tak bergambar pun takpe
seronok pulak berceloteh dalam blog peribadi ni
tapi ikutkan moodla jugak

berbalik pada cerita demam
balik je kerja hari rabu rasa macam dah ok
singgah la rumah mak and tertidur
bila bangun  badan memang rasa lemah sangat
tapi menggagahkan diri bangun and pergi kedai
kat kedai buat kerja badan berpeluh rasa segarla balik
then balik rumah awal mandi and tengok tv

menjelang tengah malam badan dah rasa panas balik
panas and tak selesa
aku kalau demam akan rasa sakit belakang
kena tidur menelentang
lepas je B balik suruh dia sapukan susu kambing dekat belakang and dekat paha betis
lepas tu B panaskan sapu tangan rendam dengan air asam jawa letak dekat dahi
B sapukan jugak vicks dekat dada and hidung
barula rasa lega sikit nak tidur

esoknya rasa dah ok la jugak
B hantar pergi klinik fatah sebelum dia pegi kerja
suhu 38
doktor bagi ubat and cucuk
sakit giler
menyampah je aku
kalau aku g klinik ikhlas dengan dr martina tak pernah sakit pun kalau cucuk
ni tak aku nak jalan pun takleh
nasib ubat mujarab kejap je hilang panas badan
tapi akula pulak menderita sakit bontot
haru sunggu..huhu

esoknya makin okay
petang masuk kerja walaupun badan still rasa lemah lagi
esoknya sambung cuti lagi berehat

hmmm tulah cerita demam  aku untk musim kali ni
walaupun orang ada je yang melayan
tapi malas arr demam sokmo
tak seronok sakit ni..huhuhu
so jaga kesihatan okey!

p/s: doktor cakap kalu ada bintik suruh B bawak aku pegi klinik kerajaan
suspek denggi
banyakla kau doktor
umah laki aku takde nyamuk okay!!
pepandai je


Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM