craving for........lately!!!!



assalamualaikum

entri kali ni pasal aku punya nafsu makan
takdela membuak sangat pun
tapi adala time time yang aku rasa nak makan tu je
hatta dapat makan setiap hari pun takpe
tak boring tak muak
asik nak makan je

kalu nak kata mengidam bukan mengidam
sebab memang sejak dari azali lagi memang cenggini la perangai aku
kalu suka apa apa memang aku akan usaha nak biar dapat jugak
setia pada yang satu pulak tu
sebab tu kalu ada satu tempat or somtehing yang sedap di tekak aku
sampai ke sudahla aku nak cari jugak
untuk memuaskan selera makan aku ni.hehe

tapi semenjak dua menjak ni adala a few stuff yang aku asik nak makan je
pertama sekali nasi air
tiap hari aku makan pun tak muak.hehe
nasib baik kedai sebelah kiosk B ada jual
so wajibla aku mengorder





yang kedua big apple donats
faveret aku california almonds dengan yang walnut tu
memang la sangat menyelerakan tekak aku
kalu rasa nak makan, sanggup je drive sampai tesco semata mata untuk makan ni
kalu aku tengah menggila sampai 2,3 x seminggu aku g sana
beli donat n trus balik
kadang aku ckp kat B
kadang aku pegi senyap senyap je
makan senyap senyap
takut B marah.hehehe




pastu sejak dari balik honeymoon kat cameroon
asik terasa rasa nak makan dried strawberri je
aritu desperate la jugak nak makan
akhirnya jumpa jugak tempat jual dried strawberi ni
tapi rasanya tak sesedap kat cameron
frust jugak tapi takpela
atleast ada.huhu




ada lagi...
aiskrim potong jagung
kalu singgah petronas, wajib beli
kalau dulu aku suka aiskrim potong kacang merah
tapi sekarang dah beralih je jagung
tersangatla sedap tapi macam extra manis dari kacang merah




dan last sekali satay ikan ni
nape sedap?
sebab kuah dia yang pedas tu memang betol betol pedas
kadang sampai tergigit lada
makan memang terasa kepedasannya
kalu yang orang lain jual memang aku takkan beli
tambah pulak pakcik yang jual tu kenal B, 
so kalu aku beli memang dapat extra sampai 5 cucuk
kalu makan panas panas setakat 10-15 cucuk aku makan sorang je.hehe



Comments

  1. satay ikan a.k.a lokcing..
    xdak kat sini...

    sdpnya is!!!

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. lokcing yang ni memang sedap sebab kuah dia memang pedas sangat
    kalu yg biasa jumpa rasa biasa je
    yg ni kadang siap jumpa lada hidup yg tak kisar lumat
    dengan biji cili sekali
    makan panas panas uhhh...

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM