dream come true!

assalamualaikum


finally akhirnya tahun ni ada berita gembira for my parents
ayah dah on the list untuk g mekah dis coming musim haji
aku first person yang dapat berita
syukur alhamdulillah memang rasa tersangat happy for my parents
walaupun buat masa ni hanya nama ayah on the list
nama mak tak lagi
tapi takpe kalau ada rezeki lepas buat rayuan nanti insyaallah sama sama boleh ke mekah

masa aku tengok ada miskol from ustaz shakrul from maik ada dah boleh agak ada good news
lepas tu dekat nak habis keje ayah kol cakap suruh singgah rumah
sebab biasa petang khamis aku tak singgah cherang hangus
so pergila dah aku tanya dalan phone ayah taknak cakap
tapi dah boleh dengar suara ayah happy je

sampai je mak terus tunjuk surat
sebenarnya ayah dapat tajaan from yayasan albukhary
berganda syukur sebab tak payah guna duit sendiri g mekah
terima kasih berbanyak untuk ustaz shakrul sebab atas usaha dia jugak ayah dapat tajaan ni
actually aku tak pelik ayah dapat sebab ayah dah berkhidmat sebagai bilal dengan maik dah 28 tahun
sebab watikah perlantikan ayah sama macam tahun lahir aku
mulanya ayah risau tak dapat sebab duit dalam akaun tabung haji dia memang dah cukup tambang haji
so tak perlu tajaan tapi dah rezeki ayah
syukur alhamdulillah sangat

sekarang tengah usaha untuk buat rayuan supaya mak dapat tempat jugak untuk sama pergi haji
insyaallah semoga dipermudahkan jalan
walaupun masa nak pergi tu lambat la dalam bulan september
tapi sekarang pun aku dah rasa sedih and terharu
dah boleh rasa macam mana perasaan ditinggalkan nanti..
hmmm sabar jelah...



Comments

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM