jom terawikh!!

assalamualaikum

selain berpuasa penuh sebulan romadhon ini
terawikhla antara yang ditunggu tunggu
oleh orang orang yang soleh sahaja
termasukla aku.hehehe

tapi masuk hari ketiga puasa ni aku tak berpeluang lagi buat terawikh
masalah orang perempuan.hehe
memangla sunat je kan hukumnya tapi sangatla rugi kalau tak pergi terawikh
dah dalam setahun ni cuma sebulan romadhon ni jelah yang ada terawikhnya
kalau tak grab this opportunity
ntah ntah tahun depan berkesempatan ke idoknya kita semua ni.hehe

kalau zaman aku tak kawin
aku memang antara wakil dalam rumah aku yang pergi terawikh
sebab selalu akak and abang malas
so tak nak mak bebel,
akulah yang jadi wakil ahli keluarganya
mak memang strict bab bab ni
walaupun ayah yang jadi tok bilalnya.huhu

kalau malas terawikh memang cairla taik telinga nak mendengar bebelannya
tapi bila pergi terawikh aku ikhlassss.hihihi
sebab nak dapat pahala,
bukan sebab tak nak kena bebel

tapi tahun ni dah bersuami
duduk dengan suami
kalau malas nak pergi takde siapa nak tolong bebelkan
encik suami pulak awal awal ni nampak macam rajin je
lepas ni nan hadoo la tu
lantakler kome dah besor
maleh nak nyuruh nyuruhnya.hihi


fadhilat terawikh
malam pertama hingga kelima saja
taken from here

selamat berterawikh y'all







Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM