Wednesday, August 01, 2012

diet ramadhan

assalamualaikum


ramadhan tahun ni sedikit berbeza untuk aku
kalau sebelum ni tiap kali berbuka aku mesti makan sampai ketat perut
nak solat terawikh pun jadi malas
minum sampai tiga jenis air
makan bertambah tambah

tapi tahun ni tiap kali berbuka
aku cuma makan sesenduk nasi, sejenis air
nasi memang tak pernah bertambah
kadang yang tu pun tak habis
bersahur pulak kalau makan separuh senduk
kadang minum sahaja

hasilnya dah seminggu lebih berpuasa berat aku turun almost 2kg
malam tadi pegi timbang kepala 4+.++kg
wah tersangatla best perasaannya
badan pun rasa lebih ringan je
takde dah masalah tergesel paha.hehe

kalau berterusan sampai hujung ramadhan baguslah
langsing baliklah saya raya nanti.hihi
berkat bulan ramadhan
kalau bulan biasa makan sampai tak hingat
asyik nak menyuap je dalam mulut tu.huhu



so damn true!!




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...