mini popiah serunding daging



assalamualaikum


selepas bertahun tahun aku tak menggulung mini popiah
tetiba tahun ni terajin pulak
kalau dulu masa dok study kat u
muka aku nilah yang dok menghadap kulit popiah ni siang malam
nak buat biskut raya haram aku tak pandai
yang ni sajalah termampu buat.hehe

bukan nak buat beraya pun saja aku buat snek nak ngap malam malam
so aritu masa pegi pasar aku beli la serunding daging sekampit
berhari jugak terperap dalam food storage box aku
jumaat lepas baru datang mood nak buat
sebab ingat nak bagi mak sikit





kalau buat yang inti serunding daging memang comot sikit
sebab kena letak intinya pakai tangan
pakai sudu susah
lepas tu kalau buat mesti tak comel sangat
besar and menggelembung
takpelah dah goreng nanti sama je masuk perut.hehe



*updated



hasil dari dua bungkus kulit popiah
banyak ni saja yang dapat
ada sebekas tudung merah lagi tak snap
tapi yang ni dah habis dibagikan untuk students, kawan dengan mak




sebelum masuk bekas kena sejukkan dulu





inti serunding daging
khas untuk emak
sikit saja
nak raya nanti bagi lagi bekas besar





packing untuk students
budak pun suka sebab rangup
banyak ni kejap saja habis.hehe


untuk beraya takde lagi
takpe, sebelum raya cuti lagi dua hari
sempat lagi nak buat untuk beraya
bila dah start buat seronok pulak
susah nak berenti.hehe




Comments

  1. selamat hari raye muis...nmpak sedap..hihi

    ReplyDelete
  2. buat lebih sket yerrr i nk bwk blk kl hehee

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM