ramadhan 2012 - 12th Day

assalamualaikum

bersahur hari kedua belas
aku cuma goreng ikan terubuk
makan dengan kerabu mangga dengan kicap saja
ada gulai dalca yang B beli tapi bila nak panaskan dah basi pulak

berbuka pulak aku cuma beli daging black pepper
kebetulan terserempak dengan mak student
dibelanjanya ikan cencaru sumbat bakar
terima kasih ye Kak Ton, mama  si Yaya.hehe

singgah pulak bazar B beli ayam pedas untuk berbuka
beli kuih nekbat, kerabu perut
aku macam biasa beli air asam boi saja






ikan cencaru bakar sumbat
aku tak gemar sangat
nasib baik orang belanja saja
tapi sambal sumbatnya sedap
seekor ni memang tak habis makan berdua







kerabu perut yang lagi banyak ulam dari perutnya
dah letak dalam peti ais tapi bila nak makan bersahur dah basi
biasala tipikal makanan from bazaar ramadhan






daging black pepper
tapi dagingnya bercampur lemak
ni sebelum di modified oleh aku






selepas di modified
aku buang lemak dagingnya
tambah sos tiram, kicap dengan lada hitam ditumbuk kasar yang banyak
tambah lada dengan bawang besar
bagi aku macam ni baru real daging black pepper
sebab bila makan terasa pedas lada hitamnya






kuih tradisional kelantan
nekbat and akok



Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM