ramadhan 2012 - 23th Day




assalamualaikum

ramadhan ke22 walaupun hari kerja tetapi aku masak
sebab memang tak selera langsung nak beli di bazar ramadhan
otw balik kerja pun bila B tanya beli lauk apa
aku cakap nak masak
B terus ok saja, save bajet.hehe




teringin nak makan kangkung goreng belacan
aku masak sikit je
sebab suami tak makan sayur
first time buat guna ikan bilis sebagai perencah
sebelum ni buat tak guna
sedapla di tekak aku





sambal tumis kering udang petai
yang ni terasa sangat petainya sebab aku tumis bawang dengan petai sekali
biar keluar rasa petainya






ikan terubuk yang dah seminggu terperap dalam peti ais
letak garam and kunyit lebih seikit
goreng garing garing





tembikai sejuk yang menyemak dalam peti ais
so aku potong saja
bila potong pandai pulak suami makannya.huhu

tu jelah menu berbuka
simple tapi asal kenyang perut hokeyla
aku makan bertambah la kalau lauk aku masak :)



Comments