Tuesday, October 30, 2012

eidul adha 2012



assalamualaikum

hari ni baru berkesempatan nak mengupdate pasal raya haji
macam biasala pagi aku di rumah mentua
lepas subuh aku dah bangun
basuh baju sikit
later terus masak mihun goreng dengan ayamas
simple je


lepas tu siap siap
masa tu orang dah balik dari masjid pun
so aku pun ikut la suami ke tempat korban
dekat je
kat padang depan rumah mentua
dah ada 3 ekor lembu menanti



yang baju kuning tu ayah mentua aku
gambar ni anak sedara yang tolong snapkan
aku tak pergi dekat pun
dengan kemuncup dengan taik lembu semua
tak kuasa la i.hihi





salah seekor lembu yang terkorban
aku sebenarnya bukan penakut pun
cuma aku malas tengok sebab sedih je
yela walau pun binatang
serius aku akan rasa terharu
so tngok jauh jauh sudah




 

suami dah ala ala pendekar
dengan parang
dengan kepala botak macam tu
memang imej kampungan terus
kelakar pun ada
tak semenggah pun ada.hehe

bininya kemain lagi dengan dress baru ala ala ropol gitu
nasib tak pekena heels je.muahaha
siap dengan handbag tu sebabnya lepas tu terus nak gerak balik rumah mak

menjelang tengahari sampai rumah mak
memang dah malas nak snap apa apa   gambar
cuaca pun panas mulala nak sakit kepala
so aku baring melepak tengok tv saja

duduk rumah mak sampaila ke petang
lepas akak semua dah balik rumah mentua
aku pun gerak balik jugak
sebab malamnya mentua nak buat majlis sikit
akikah cucu barunya




                           

makan berhidang
lauk sume berasaskan daging
mentang raya korban.hehe
ada sup tulang, daging goreng, daging kurma, daging gulai
perut air asam, acar timun, sambal belacan

menjelang 10pm aku dah masuk tidur
tak tolong basuh pinggan pun.hehe
pening and sakit kepala
bertambah tambah sebab bau perut yang direbus tu so yucckkyy
memang aku pantang sungguh

ok tu je cerita raya tahun ni.. :)
daaaa


2 comments:

skulluv said...

banyaknya makanan.bestnye raya dia..huhu
:)

cikji said...

phewittt baju baru terrr

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...