olive bini popeye



assalamualaikum

entri basi
ntah pagi bila masa drive ke tempat keje
dengarla radio hotfm
topiknya gelaran yang pernah orang bagi kat kita

tetiba teringat pulak zaman belajar diploma dulu
masa tu aku diploma kat uitm machang
dari 2002 sampaila 2005
penah kawan lelaki sekelas aku menggelarkan aku olive, si bini popeye

sebabnya aku ni kurus macam papan playwood
memang sengal sesangat
sesuka hati dorang je menggelar aku macam tu
tapi memang aku kurus pun
masa tu purata berat dalam 40 kg saja

kalau masuk je kelas dengarla dorang panggil aku
dok olive olive dari belakang
tapi aku buat bodoh je
dah tuhan bagi kurus syukur jelah

seingat aku penah aku bergaduh dengan sorang budak coursemate aku
sebabnya dia asik dok mention pasal kekurusan aku
sampaila satu hari tu masa kat dining hall,
bila aku tak muat nak lalu belakang kerusi dia, dia perli aku
"hai kurus sekeping pun tak muat ke?"
masa tu kat situ jugak aku jerkah dia

apahal tak puas hati ke dengan kekurusan aku ni
sebab aku memang dah lama bersabar dengan dia ni
asik dok buat topik pasal badan aku yang kurus ni nape
sampai sekarang ingat memang rasa menyampah sangat kat budak tu
sebab dia masa tu anggap diri dia tu lagi baguss dari aku
padahal perangai annoying saja

sampai sekarang walau  mutual friend berpuluh orang kat fb
takdenya aku nak make friends dengan ko
nak bertanya khabar pun malas
menyampahss sangat sangat

tapi tu dulu
zaman muda remaja kanak kanak ribena
sekarang ni takde maknanya nak kurus macam tu
umur dah nak mececah kepala 3 ni
berat makin lama makin naik

tapi nasib baikla sekarang ni berat aku maintain 50, 51kg
okla tu dengan ketinggian aku 155cm je pun
berat badan ideal gitu

tapi kalau jumpa kawan lama mestila dorang duk cakap aku dah gemuk dari dulu
takdela papan playwood sekeping lagi
dah mantap dah i ni u ollss.hihi
tak caya? meh tengok sini bezanya



haa tengokla
macam papan lapis kan badan i
masa ni tahun 2007
berat dalam 40, 41kg saja





selepas 5 tahun
berat maintain 50,51kg
bulat dan gebu with double chin,hehehe

mana dia yang dok kutuk aku olive bini popeye
dengan papan lapis papan playwood tu?
ko yang aku nampak still cekeding adalah
menyampahssss



Comments

  1. olohhhhhhh,kuruhnyo kak is zmn dulu,terkezuttt semeta

    ReplyDelete
  2. kak ida: hehe kalu cakap kak ida kenal la.kalu yg dok mengusik dalam kelas dlu si fir si hitam legam tu.muahaha

    cikji: hehehe tau takpe, dlu mace suzi la sekeping xdok gapo satu.haha

    ReplyDelete
  3. firdaus tu ek?yg kawen ngn org melaka tu ek?huhu..jht nye die..haha

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM