Thursday, November 15, 2012

musim rambutan



assalamualaikum

aku suka duduk kampung
tambah tambah kalau musim buahan
sekarang ni dah start musim rambutan
rambutan rendang kat depan rumah ayah dah start berbuah
dah boleh makan pun
walau tak masak merah meranum lagi


pokok rambutan rendang kat depan rumah ayah
rendang sangat sampai tak nampak batang
meliar sampai ke tepi jalan
sape sape yang lalu memang boleh kutip macam tu saja





tak payah panjat pokok
panjat je naik kat tapak madrasah lama tepi rumah
boleh ambik buah fresh dari pokok
boleh ngap kat situ terus.hehe






aku suka rambutan masak macam ni saja
aku memang tak makan yang masak merah ranum
tambah tambah yang sampai berair kat dalam tu
sementara tunggu dia nak merah betol 
insyaallah aku akan habiskan dulu.hehehe

sape yang lambat balik kampung cuti sekolah ni alamak melepasla.. ;p




1 comment:

cikji said...

Sedaknyooo. Pebrettt

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...