Saturday, May 11, 2013


assalamualaikum..

mesti pernah dengar pepatah ni kan?

jauh bau bunga, dekat bau tahi..

kalau orang dulu buat pepatah mesti la bersebab kan?
takkan sesaja je kot
aku kan dekat dengan mak ayah
selalu jelah benda ni terjadi dengan aku
kenapala yang jauh jauh tu selalu di puji
kita yang dekat ni asik kena hentam je
dilambakkan dengan kata kata yang boleh buat hati dengan jiwa kita ni terguris

yang jauh bila sekali sekala balik
asyik dipuji asyik dilambakkan dengan layanan tip top first class
tapi kita yang dekat ni
jadi tempat melepaskan geram dan marah
semua tak elok semua tak kena
tak kira apa yang kita dah buat
yang baik semua lupa, yang buruk saja nampak

tapi kalau ada apa apa
kita yang dekat ni juga yang di cari
aku bukan nak membangga diri
tapi dari tahun lepas kebanyakan cuti tahunan aku diguna untuk keperluan ayah
tahun ni pun sama
aku memang tak kisah
tapi kenapa aku ni macam tak pernah nak dihargai

aku memang sensitif
dan aku tak suka bila diri aku ni selalu diperlekehkan
aku pun sedar yang aku ni tak sehebat yang lain
tapi kalau aku redha dengan rezeki aku
kenapa orang lain yang selalu nak sebut pasal benda ni

kata percaya qada dan qadar
tapi kenapa selalu nak mempersoalkan benda ni
yang tua tak semestinya betul
yang muda tak semestinya salah
kenapa yang tua yang sepatutnya beri contoh kepada yang muda ni
selalu nak gunakan perkataan yang sangat melukakan hati

kadang aku menyesal kenapa saja dulu aku tak terima offer kerja yang jauh dari sini
tapi aku tahu aku tak boleh jauh dari sini
kalau tak fikirkan ayah...

kepada mak, selamat hari ibu!
cukup cukuplah....



2 comments:

cikji said...

sabar k'is.ore paham. tp sesuai dh ngan k'is yg kadang okayyyy, kadang emooooo,hihi

nik ros said...

apa pun masalah, sis doakan awak tanah yea. moga Allah permudahkan segala urusan awak.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...