main teka sayur



assalamualaikum

hari ni nak share aktiviti hari ni dalam kelas
kebetulan jumaat lepas aku baru lepas beli barang dapur sikit
so hari ni bawakla datang tadika
boleh buat main teka teka nama sayuran dengan students
kalau tangguh tangguh kang habis pulak sayuran ni aku buat masak






aku just print nama sayuran lepas tu bagi setiap students untuk gunting 
so setiap orang akan ada set jawapan ynag sama
lepas tu aku suruh dorang tulis nama kat belakang
then aku panggil sorang sorang datang depan dan letakkan jawapan dorang
dalam 11 jenis sayuran tu serai yang semua jawab salah
semua jawab lemon grass untuk lemon
padahal tu pun bukan lemon tapi limau nipis aku beli yang besar dan kulit dah bertukar kuning
hehehe kesian bebudak kena trick kat aku.wakaka



Comments

  1. wow bagus cikgu ni....wawa dulu belajar nama sayur ni time darjah 2 kalau tak silap...tapi memang tak kenal sangat jenis2 sayur ni...main sedap mulut je nak namakan sayur2 yang cikgu tanya :)))

    ReplyDelete
  2. pandai cikgu buat trick yea. berjaya peningkan budak2..haha

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM