ramadan kareem day #6



assalamualaikum

bersahur hari ke 6
macam biasa aku buat goreng gorengan sajalah
goreng ikan bawal garing garing, letak bawang dan lada hijau
makan dengan kicap panas panas, ada jugak lawar masam masam pedas
suami pun makan bertambah.hehe
aku pun bertambah jugak tapi sikit sajalah

untuk berbuka pulak semalam aku ajak suami singgah bazar peringat
dah boring asik meround bazar jelawat
bazar peringat ni memangla lagi besar dan lebih banyak pilihan
seronokla meround pening dok tengok kiri kanan
last last beli bukan banyak pun.hehe




lauk pilihan semalam
ikan keli dan paru berlada
daging bakar
sambal tumis ikan bilis
kerabu mangga

yang kelakarnya semalam aku sampai berebut ikan keli dengan suami
bila aku nampak dia makan banyak aku pun soundla
'eh b punya parula, ikan keli ni syg punyala.hehe..."
dia wat dek saja
dia nak sangat beli paru lepas tu siap komplen cakap paru mahal
last last dia tak habiskan pun

daging bakar tu pun sedap lembut je
tapi secucuk tu makan berdua dari berbuka sampaila ke sahur, punnnnnnn tak habis..
sambal ikan bilis tu lakula
tapi yang tu tak beli pun tapi yang kakak ipar buat
memang kegemaran suami sepanjang ramadan la

kerabu mangga tu pun aku just beli rm2 je tapi banyak sangat
buat makan berbuka dengan bersahur pun tak habis pun lagi
then aku beli jugak kuih cara berlauk
seringgit 4 ketul tapi makcik tu bagi lebih
punnnnnn sedap jugak
seronokla rasa sebab try makanan kat tempat baru lepas tu sedap
memang puas hatila rasa

tapi suami tak suka sangat nak menyinggah kat bazar lain
bazar ni pun nasib baik otw nak balik rumah
kalau tak takdenya dia nak menyinggah ni
yang aku ni pulak suka berjalan bazar situ sini
tapi dah tahun ni pergi kerja balik kerja dengan suami
so, redho sajalah.huhu







Comments

  1. semuanya sedap....ikan keli wawa suka makan yang goreng garing....tp tunang memang feveret dia ikan keli :)

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM