Sunday, August 18, 2013

dugaan...


Assalamualaikum

malam ni di uji lagi
sabar sabar sajalah...
alkisahnya baru balik dari rumah kakak ipar
balik kerja tapi mak mentua cakap kak ipar nak buat semayang hajat
so lepas maghrib pergila dengan suami
dekat je selangn2, 3 buah rumah so naik motor saja

sampai je tak tanyala buat semayang hajat untuk apa
then suami ajak makan dulu
masa makan anak sedara suami sampai
rupanya dah mengandung maybe 7, 8 bulan kot
baru je kawin tahun lepas
jadinya solat hajat tu supaya mudah bersalinla kot

masa tu mulala rasa tak sedap
asyik nak curi pandang je ibu mengandung tu
nampak muka sembab, nampak ceria, tenang dan bahagia
tapi taknakla ushar beriya sangat
nanti dia ingat aku ni psiko la pulak

dahla aku ni sorang je menantu perempuan
yang lain kakak ipar 3 orang
sambil termenung mulala fikir bukan bukan
takut kakak kakak ipar aku ni mengata ngata aku ni mandul ke hapa dah 2 tahun lebih tak beranak lagi

tak pernah pun dorang sibuk sibuk nak tanya
cuma aku ni je yang fikir bukan bukan
rasa rendah diri pun ada

then bila suami ajak balik lega sesangat
masuk je bilik lepas tukar baju mulala aku berdialog sorang sorang

Aku : baikla orang..nak dapat anak. Kita ni ada anak tekak jelah

suami: dah tuhan tak bagi lagi, takpela..bukan kerja kita

Aku: b tak sedih ke kita tak ada anak lagi? *mata berkaca kaca*

Suami: dah takde rezeki lagi..takpela...sabar sabar jelah

aku terus baring tekap muka kat bantal n nangis

Suami: kenapa ni? Tak payahla sedih sedih...

dah terlambat la b..
dah sedih pun....
*menulis sambil kesat air mata :( *




7 comments:

Jee Abdullah said...

alahai...jgn la camtu muis.sabar k.i feel u. mmg kalau kita tgk org yg subur tu rs lain macam je. maybe Allah has somethng better in store for u & us. never stop give up ok! *hugs*

CikPutih~ said...

sabar la muis..benda gini mmg sensitif pd org mcm kita..kdg org xtnye pon kite jd sedih..lebih2 lg bile org yg kawen lmbt dr kita dh pegnen...jd tersentap..xpe la..doa byk2..rezeki Allah belum nk bg...sama2 kita doa deh

FaZiLa said...

Sabar la... Huhuhu.. Aku pn jd sdih lps baca post ko ni.. Aku pn sama mcm ko jgk. Takpela k, smua tu urusan Dia. Kita sama2 doa k. Aku doa mu cot2 dpt zuriat yg solarh n solehah, smpurna sihat kejadiannya.aminn

Sila ignore typo error tu ye huuu

dhiera said...

be strong dear..
Allah nak kurniakan yang lebih baik kalau awak betul2 redha dengan apa yg jadi.

cha said...

i pun sedih jugak u. bila org tnya lg la i cuba tahan. sama2 la kita sabar ye :'(

wawa syaida said...

sedihnye baca...sabar dan berikhtiar ye muis...insyaAllah pasti ada rezeki kalau dah sampai masa...

nik ros said...

sama la kita. tunggu rezeki anak jugak ni.sedih mmg sedih tapi kena la redha kan.

harap ada rezeki kita nanti

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...