by dan sayeeyyy...


assalamualaikum


baru je jap tadi baca blog sepet, dia share pasal panggilan dia dan hubby dia
maklumla pengantin baru.hihi
aku pun teringat la jugak nak share panggilan aku laki bini
lantakla aku bukan blogger fofuler macam sepet
yang penting aku boleh membebel
kata muis membebel kan?hihihi

dulu masa abaru berkenalan aku bahasakan diri dengan suami i, u
maklumla suami baru balik dari kay ell selepas hampir berbelas tahun di sana
aku pulak walau dok kampung, dekat kakak pun ber i, you..kelas gitu
then bila dah bertunang dan kawin bertukarla panggilan
aku panggil suami by, singkatan untuk hubby
then suami panggil aku sayang, dalam bahasa kelantannya sayeeeyyyy.hihihi

aku perasan suami agak seganla kot if nak bahasakan diri dia by..
if cakap dengan aku selalu guna kita dan by lah
if mood elok dan menggatal baru ringan sikit by keluar dari mulut dia
aku pulak jenis muka tak malu
depan semua orang keluarga ke orang luar memang aku bahsakan diri aku sayang, dan panggil suami aku by
kadang kat rumah aku jerit je panggil suami aku byyyyy, byyyy...
lantakla mentua dengar pun.hihi

lagi satu aku suka panggil suami aku darling
yang aku perasan if kami keluar dan kami tengah shopping ke apa dan aku nak tanya suami aku apa apa
mesti aku panggil dia darling
ntah kenapa tabiat kot.hehehe

setakat ni kami tak ada anak lagi
ntah ada anak nanti maybe bertukar panggilan la kot
tapi seingat aku pernah baca tip rumahtangga
katanya tak elok suami isteri panggil pasangan dengan panggilan anak
sebab nanati apa bezanya kita dengan anak
so biarla panggilan untuk pasangan tu khas untuk kita sahaja
tapi aku rasa tu terpulang pada diri masing masingla..
if takut anak salah faham kenala kita explain kan...





Comments

  1. samala i pun b dengan syg jugak hee. tp i yg segan depan family mertua i jarang nk pgl husband i tp dia selamba je pgl i syg syg haha i yg malu :p

    ReplyDelete
  2. @cha
    xpe cha, okayla tu hubby u tak malu.hehe jgn dua dua malu sudah ;p

    ReplyDelete
  3. jee pggl hubs syg dia pon sama syg.kdng2 cacamarba.by ade baby ada.hahaha.but most of d time yang ajo :)

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM