Sunday, June 29, 2014

menjelang ramadhan 2014



assalamualaikum


in sha allah bermula esok 29 june kita semua akan mula berpuasa di bulan ramadhan
so pagi esok kenala bangun sahur
aku hari ni seharian sibuk di tempat kerja
dahla handphone tertinggal kat rumah
suami tu kalau tak pesan ntah beli lauk ke tidak buat bekal bersahur nanti
harap harapnya dia ingatlah nanti


alhamdulillah minggu lepas jugak aku berjaya mengganti semua puasa yang berhutang tahun lepas
7 hari je, okla tu.hehe
tahun ni tak tahula berapa hari pulak
kalau tengok tarikh, macam tak sempat je nak menyambut awal ramadhan
alamatnya beraya awalla aku dari orang lain.hihihi




sebelum
ganti puasa sorang sorang
bukak puasa pun sorang sorang
tadehallllll...
menu wajib kedai kaki bukit





selepas
makan sorang pun licing
kalau tak silap ni hari terakhir ganti puasa
lepas ni selamat tinggal tomyam kaki bukit selama sebulan
lepas raya kita bertemu lagi yer.huhuhu



macam dah jadi tabiat pulak
setiap tahun last minit baru kalut nak mengganti puasa
tapi sebenarnya elok juga, bolehla praktik untuk ramadhan
so bila masuk 1 ramadhan je dah ada preparation dari segi mental.hihi
kengkadang orang tua ni puasa mengalahkan budak budak
tak mengata orang lain, tapi mengata suami sendiri.hehehe

oklah..taknak bebel dah, banyak keje nak kena siapkan ni.hehe
last but not least

SELAMAT BERPUASA...
PUASA MULUT, PUASA MATA, PUASA SEGALA GALANYA 
ZAHIR DAN BATIN

MOGA IBADAT PUASA TAHUN NI DITERIMA ALLAH SWT....AMEENNNN


1 comment:

husna zahidi said...

selamat berpuasa..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...