esok raya yeayyyy



Assalamualaikum


Wahhhh esok raya! Seronotnya.

Cepat sungguh masa berlalu kan? Pejam celik pejam celik tup tup dah nak raya pun. Persiapan raya cane? Aku semua dah beres. Tunggu masa nak raya je.hehe

Basuh pinggan mangkuk. Done!
Kemas rumah. Done!
Gosok baju raya. Aku done! Baju melayu suami masih di ampaian.hihi
Aksesori raya. Done! Jam dah tukar bateri, tudung raya dah beli, broach baru dah beli.
Biskut raya. Done! Tinggal nak isi je dalam balang
Makanan raya. Half done! Ketupat rebus malam ni. Gulai ayam suh mentua gulaikan. Roti jala & sate ambik malam nanti.
Zakat fitrah. Done! Malam tadi suami dah bayarkan.
Mercun raya. Done! Suami dah belikan. Opsss ;)

Tahun ni walau tahun keempat beraya dengan suami je tanpa baby comel tapi ntah kenapa tahun ni aku rasa happy dan bersemangat nak raya. Buang tebiat kot. Tapi mood aku ni sentiasa berubah.

Kalau ikut rekod tahun sebelum ni, malam raya biasanya aku release tension dengan membazirkan air mata. Tapi semoga ke'happy'an aku ni berkekalan. Sampaila ke hujung tahun. Hal tahun depan kita kira lain pulak.huhu

Okla, membebel sikit sikit je dahla, semua orang sibuk nak beraya kan? Di kesempatan ini aku dan blog aku Muis Membebel nak mengucapkan

Minal Aidil Wal Faizin....
Maaf Zahir & Batin....
0-0 ye....   ;)




Buka puasa 2 ramadhan terakhir
Tambah tolak 26 orang..
Apa lagi, makannnnnn....hehehe

Daaaa......





Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM