Saturday, July 26, 2014

sedekah raya


Assalamualaikum

Tahun ni raya meriah. Adik beradik 11 orang, sorang je adik pompuan tak balik. Yang lain semua akan balik beraya. Dua orang akak akan balik hari raya kedua. Adik pompuan memang raya puasa tak balik, raya haji dia balik tiap tahun. Tapi takpe sebab dia tak kawin lagi. So duit raya tak melibatkan anak dia.

Tahun ni anak sedara total 26 orang, otw sorang. Sepupu belah mak pulak ramai yang kecik kecik jugak sebab mak anak sulung, so total 20 lebih jugak. Belah suami takpe tak ramai. Maybe separuh dari belah aku kot. Tapi tiap tahun suami yang tukar duit raya, aku tukang bagi je. Hah tu untung ada suami. So kepada yang bujang cepat cepat kawin ye...hehe

Tahun ni seperti tahun tahun sebelumnya suami yang tukar duit raya. Aku pulak dapat duit raya dari bos rm100 duit singgit singgit tapi ada kawan yang lebih memerlukan so aku bagi dia je. In sha Allah cukuplah dengan apa yang suami tukar tu. Bukan aku dengan suami kaya pun, yang penting niat sedekah nak bagi budak budak.

Tu belum masuk duit raya anak lagi. Kalau suami bermurah hati in sha Allah si bini pun dapat duit raya jugak kot. Berdoala banyak banyak aku nanti.. #pray4duitraya#sayangnakduitrayajugak LOL

Tahun ni suami bawak balik dalam 80 keping sampul duit raya. Still tak cukup so aku cari balik sampul sampul lama. Sikit lagi tak cukup takpela nanti jumpa adik beradik sape ada sampul lebih boleh paw lagi.



Sampul kegembiraan...

Semuanya akan bertukar tangan.
Berkongsi rezeki dengan budak budak, in sha Allah, berkat!
Amen....







No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...