kenduri hari malaysia



Assalamualaikum. 


Haih, ada lagi cite kenduri? Ok yang ni last. Dok terperap dalam draf bagi laluan pada yang lain dulu.hehe

Salah satu kenduri yang aku hadir cuti sekolah minggu ni. Wedding puan rubi, kerani akaun dekat tadika.

Kendurinya hari malaysia, 16 sept so tadika memangla cuti. Tapi kami pakat nak pergi ramai ramai jugak. Tengahari tu aku suruh suami hantar ke tadika. Aku just tumpang kawan je. Lepas semua dah sampai kami terus gerak.

Dari tadika dekat je rumah rubi ni. Memang dah plan nak pergi awal sikit sebelum rombongan lelaki sampai. Barulah senang nak jumpa pengantin, nak ambik gambar nak sembang apa semua.




Welfie dengan hadiah dulu. 
Rombongan anak dara dan mak dara. 
Tau dah ramai ramai ni mesti nak buat kecoh kat rumah orang je.hihi





Umbut kelapa if campur dalam gulai tak best.
Nasib baik rumah kakak ipar semalam dia buat acar. Sedappppp banget.







If ambik lauk asing, senang sikit nak makan.
Biasa kalau makan awal dan tetamu tak ramai lagi, macam nilah aku makan.
Jangan malu malu buat je macam rumah sendiri ;)





Dessert ada cream puff dengan bubur kacang hijau.
Both sedap. Tapi bubur tumpang makan mangkuk kawan je, sedap sebab tak manis sangat.
I is not loike kalau manis sangat.






Cuaca panas, adala dekat 4 gelas air sirap ni aku minum. Sebelum balik pun sempat lagi. Panas wehh..





Hantaran handmade.
Pandai jugak si rubi ni.
Aku dulu main tempah je.
Memang tak reti nak buat sendiri.huhu





Cute je kek pengantin.
Yang ni konfem la tempah.hehe





Cik pengantin yang putih melepuk.
Nampak seri pengantinnya.
Haihhh bestnya jadi pengantin.
I is jeles ;D


Gambo aku dengan pengantin tak payahla tayang kat sini. Tu pasal aku crop gambar aku ;)
Tak sanggup nak buat kenangan dalam blog ni. I is gems.huhuhu


Untuk rubi n hubby...
Semoga bahagia. Tu yang paling penting.
Bila hati bahagia, in sha Allah rumahtangga aman.
Bila rumah tangga aman, in sha Allah berkekalan.
Kalau ada masalah rumahtangga, jangan lupa Allah tu ada.
If kita tak lupakan Allah, in sha Allah Dia pun takkan lupakan kita.

#nasihatikhlasdaribekaspengantin ;)






Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM