16 Ramadan 2016

Salam.

Hari ni dah masuk 17 Ramadan pun, so hari ni cuti umum sempena Nuzul Al Quran.
Bila bercakap pasal AlQuran ni rasa kecewa pulak dengan diri aku ni.
Dah 17 hari tapi aku baru masuk juzuk 9.huhu
Masa minggu first puasa aku dah dapat baca extra 1 juzuk dari jumlah hari puasa.
Tapi masa aku tak selera sahur n berbuka ritu memang badan rasa letih sangat sangat so aku banyak skip baca quran.
Bila dah tinggal, memang susahla nak konsisten balik.
Sebab tulah dalam ibadat ni kena istiqomah. Setan tunggu masa je nak hasut kita ni kan?
Salahkan setan la pulak. Padahal aku yang tak kuat iman. Kihkihkih.

Dahla aku akan period hari ni atau esok. So mungkin sempat sambung puasa minggu last je kot.
Apapun, atleast aku nak capai jugak 15 juzuk. Tahun lepas setakat 12 juzuk je pun.

So untuk sahur pagi semalam aku n suami just makan lauk lebihan berbuka je.





Untuk berbuka pulak, aku just buat ikan tongkol masak kicap.
Saja malas nak tapis minyak. hehe
Pastu buat telur mata sambal.



Beli sayur lemak rebung campur daun apa entah.
Suami tak makan rebung. So dia tapau je gulai keropeh ayam dari rumah kakak dia.
Walaupun rasa bersalah dengan laki sebab makan sayur rebung tapi sedap. Aku suka.huhu
Rebung tu kalau rebus cicah budu pun sedap.
Tapi suami cakap kalau mak mentua aku tahu bawak naik rebung atas rumah maybe dia marah, so aku makan senyap senyap jelah.hehe

Pagi tadi nak bersahur ingat nak panaskan baki sayur rebung tapi bila bukak peti tengok tengok sayur dalam mangkuk dah tumpah.huhu
Dahla semalam tu nak beli sayur rebut aku orang last.
Kesian akak yang datang lepas aku tu.hehe
Mak pun suka sayur rebung ni. Nanti boleh beli kalau balik bukak puasa rumah mak.

Ok tu je nak cite. Sekarang aku nak masuk dapur makan. Eh silap. Nak masuk cuci peti ais.kihkihkih. daaaa



Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM