21,22,23 dan 24 Ramadan 2016


Salam....

macam biasa bila penghujung ramadan selalunya memang semangat mengupdate blog tetiap hari beransur hilang.
masa ni dalam kepala asik dok fikir pasal raya dah.
pasal persiapan raya, baju raya, kuih raya duit raya n serbi serbilah.
dalam ramadan berbaki lagi 6 hari ni, aku still tak boleh sambung puasa.
maybe esok n lusa kot pastu sempatla kot sambung puasa 2,3 hari terakhir.

bila dah tak puasa, ghairah masa berbuka pun dah hilang.
tapi still jugak nak kena beli n masak lauk.
kot tak laki nanti nak makan apa pulak kan.
cuma sahur jelah dia pun dah malas nak bangun.
aku apa lagi kalau suami taknak bangun, pucuk dicita ulam mendatanglah.hehehe


lauk berbuka hari selasa. buat daging goreng kicap n ikan bawal.
suami tapau gulai ikan masin.
ahad isnin berbuka aku malas nak snap gambar.
entah makan lauk apa, dah lupa.hehe





buka puasa semalam aku tapau lauk padprik ayam dengan gulai siput sedut.
suami tapau sambal ikan bilis n lawar.
semalam both padprik dengan lawar pedas gila. aku pulak tergigit cili hijau.
berair mata n hidung.. tapi sedap.huhu

gulai siput tu pulak suami makan sikit n aku ambikla siput 4,5 ketul.
tapi siput ni paling aku menyampah sebab if aku sedut isinya taknak keluar.
sampai nak putus nyawa aku.
last last aku tiup dari bontot, baru keluar isi kat depan.
punyalah seksa nak makan. 



suami cakap teringin nak makan murtabak pokdee.
so balik keje semalam bini singgahla beli.
selalunya memang sedap tapi semalam punya kureng sikit. macam tawar.
sebab bulan puasa kot.hehe



suami belikan air a&w rootbeer. so aku cakap if ada aiskrim sedap ni buat float.
dekat nak bukak puasa suami pun masuk dapur ais dengan aiskrim vanilla.
aku sempatla minum 3 gelas lepas berbuka n malamnya.

esok jumaat terakhir bulan ramadan.
tapi ahad isnin aku kerja lagi.
hari selasa baru start cuti.
suami pulak dia cakap memang dah start cuti dari hari ahad lagi.
selalu pun memang tiap tahun dia cuti seminggu pun.
asik dok cakap cuti dia banyak.
yang aku ni pulak sayang nak cuti sebab bila akhir tahun baki cuti tak habis tu bos akan bayar.hihi

lagipun 5 hari cukup la tu kot. bukan nak g beraya kemana pun.
maybe hari sabtu ahad mana yang balik beraya kat kampung dah nak balik pun.
so takde point nak cuti lama lama.
duduk rumah lagi bikin aku stress adalah.

2,3 hari ni jiwa aku rasa tak tenang pulak bila fikir pasal anak.
maybe sebab period kot.
tengok orang dok update pasal anak kat fb, kat ig.
tengok orang update pasal pregnant. kadang ok, kadang rasa emo.
tadi masa dok cakap cakap dengan geng yang sama tak beranak, aku bagitau siap siap dah.
tahun ni sape sape tanya pasal anak, if pertanyaan tu berbunyi tak best di telinga aku, siapla aku sound balik. 
dahla orang ni stress tengah usaha nak preggy, ko pulak nak mencurah petrol ke atas dapur gas.
dok diam diam tutup mulut tu tak boleh ke?
dahla datang rumah orang, kita bagi makan. sebuk pulak nak risik itu ini.
menyampahs tauuuuuuuuuuuuuuuuuu.

ok sebelum aku lebih emo, aku stop sini dulu ek.hihi
babaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii







Comments

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM