3 RAMADAN 2016


salam.

disebabkan malam tadi hujan, so pagi tadi nyaris nyaris aku terbabas waktu sahur.
nasib baik 4.30 mak mentua datang kejut.
so terus masak nasi n lauk sempatla makan dalam 5.10 minit.
aku just remake lauk berbuka, pastu goreng ikan bilis je.
suami je makan. aku memang takde selera.
suami makan nasi sikit pastu naik tapau lauk rumah kakak dia.
adala tu yang tak kena. sebab selalunya dia paling suka lauk ikan bilis goreng.
sama ada kosong atau masak sambal tapi tadi tak makan pun.
bila aku tanya rupa rupanya dia tak suka ikan bilis jepun tu.

suami aku ni jenis kalau dia tak suka apa apa jarang sangat atau tak pernah cakap.
bila tanya selalu ok ok je.
tapi kalau benda yang dia suka dia tak berapa nak makan, aku taula tu ada something wrong somewhere.huhu
salah aku jugak. sebab selalunya aku beli ikan bilis putih.
mahal sikit tapi berbaloi sebab sedap kalau buat goreng atau masak sambal kering.
tapi ikan bilis jepun ni rupanya mudah sangat garing. bila kecik sangat nak kunyah pun tak best.
bukan suami je tak suka. aku pun tak suka jugak.huhu
nampak gaya kena cari ikan bilis putih la jugak.
sebab aku tahu kalau bulan puasa memang suami nak sambal ikan bilis kering.
semalam dia cakap kedai yang ada jual tempat dia selalu beli tak bukak.
so harusla bini yang buat.huhu
lagipun yang aku buat lagi sedap kot.kihkihkih

yang aku pulak just makan kurma lulu 3 ketul pastu minum air je 2 gelas.
maybe sebab mengantuk kot, so memang takde nafsu nak makan. 
pagi tadi pergi kerja, serius perut memang rasa lapar sangat sangat.huhu
tapi takpe sebb aku dah minum air secukupnya. tu lagi penting.






 
hari ke3 berpuasa akhirnya aku terbeli di bazar.
beli sambal tumis udang dengan petai.
beli sikit je pun rm3.
cukup sekali makan. kalau ada lebih bersahur pun, suami memang dah tak sentuh.
pastu aku goreng daging sikit.
then panaskan baki tomyam semalam.
alhamdulillah. makan simple macam ni pun kenyang.
 
malam macam biasa aku dah tak makan.
petangnya balik kerja hujan selebat lebat alam.
so malamnya sejukkkkk. terus aku tertidur.huhu












Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM