9 Ramadan 2016


salam.

pagi ni sedang elok aku terjaga pukul 4.
terus bangun masak nasi pastu panaskan baki lauk berbuka.
ikan bawal cicah sambal kicap dengan sayur kulat sisir.
selera pulak aku makan sahur pagi ni.hehe
dah lama tak makan kulat sisir.
last week balik rumah mak ada banyak yang ayah kutip belakang rumah, so aku tapau sikit.
sempatla 2x goreng.
if kulat sisir biasa goreng dengan telur jelah.

kadang aku ni kagum jugak dengan diri aku ni.
if masak, hatta di bulan puasa, selalunya memang aku letak secukup perasa.
memang tak kurang n tak lebih.
bila sampai masa bukak puasa, bila try je ok sedap cukup rasa dah.
terus rasa, waaa hebat aku ni.kahkahkah.
walaupun mak mak selalu rasa hujung lidah time bulan puasa tapi aku tak berani.
takut tertelan. sesia je puasa aku sehari.
tapi sejak dah lama main masak masak ni, dah pandaila kot adjust gula garam semua. 'konsepnya letak sikit dulu tak cukup baru tambah.
n aku ada terbaca jugak perasa gula garam semua tu kena letak di awal masa masak.

if dulu aku selalu letak bila makanan dah nak siap.
tapi sekarang ni memang aku letak awal awal lagi.
n aku perasan memang rasa masakan lain sikit.
lebih sedap la kot.hihi







menu bukak puasa simple je.
ikan talapia goreng garing cicah sambal kicap.
lepas tu aku buat telur mata n kuah kicap. aku campur je lebihan paru berlada dalam kuah kicap.
lepas tu aku beli lawar n rangka ayam madu.
rupanya mak mentua pun buat lawar.
then beli kuih sekaya, pastu suami buat jus tembikai laici.

syukur alhamdulillah dah selesai 9 hari puasa.

ni aku tengah membilang hari next period. kahkahkah.
tu lah kelebihan orang pompuan. dapat take a break from puasa.
lebih kurang 6 hari je lagi.
if ikut kalendar period jatuh hari Nuzul Al-Quran. kihkihkih.
cuti n dapat lepak kat rumah. bagus sangat sangat.


Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM