biskut raya 2016


salam.

tetiba tahun ni aku jadi penjual biskut raya.
tak plan pun, tapi masa bulan 3 kot lebih kurang, kawan di tadika bagitau dia ada join satu group wasap jadi dealer biskut raya.
teringin pulak nak join.
aku ni memangla hantu biskut raya. if jadi agen dapatla beli biskut murah sikit kan.

masa seller ni buat majlis macam tea party la kot untuk bagi agen tester biskut raya, aku tak join pun.
masa tu kebetulan kereta rosak tak boleh nak g.
so harapkan kawan tu jelah pergi try biskut raya. lepas dia cakap sedap, konfem jelah nak jual biskut ni.
aku takde guna tester apa pun, just aku print je gambar biskut n buat sebagai katalog.
lepas tu bagi je orang tengok katalog n pilih jelah nak beli yang mana.




yang ni separuh dari yang order untuk family je ni.
kawan tempat kerja, dapat je stok aku terus bagi siap siap.
lantak la awal ke hapa, malas aku nak simpan dah.
aku jual pun just tunjuk katalog kat kawan sekerja pastu adik beradik n family jelah.
adala rezeki dapat order 43 bekas tak termasuk yang aku sendiri.
dapatla untung sikit sikit lepasla buat bayar kuih raya tahun ni.hehe

mula mula dapat biskut tu aku risau jugak kot tak sedap ke hapa ke.
almaklumla, biasa je pun ada kes masa try kuih tester kemain lagi sedap. so kita ni pun order jelah walaupun mahal sikit.
tapi bila dapat, hampeh tak sedap.if sendiri rasa gitu takpelah jugak.
masalahnya orang lain yang order pun cakap benda sama jugak.
lepas tu memang konfem la aku dah tak order.

then ada jugak yang jual biskut sah sah sedap, tapi bila tiap tahun beli yang sama pun bosan jugak kan?
so  nakla cari kelainan jugak.
biskut yang aku jual ni, setakat ni aku baru rasa 4 jenis.
nasib baikla setakat ni semuanya sedap n kena dengan selera aku.
risau jugak kita dok promote cakap sedap tapi if orang beli n makan tak sedap, malunya.huhu

aku memang siang siang dah cakap, if biskut ni tak sedap, memang aku takkan jual dah tahun depan.
tapi kalau rasa ok, in sha Allah tahun depan boleh difikirkan balik nak jual lagi ke tak.

antara biskut yang aku jual:
almond london
tat nenas
tops crispy
m&m cookies
crunchy crunch
semperit dahlia
paris cookies
marble shortbread

ada jugak yang tradisional:
popiah gulung
mini samosa
kuih kapit peanut
rempeyek
kacang power
bangkit cheese

meh meh sape nak order. tapi untuk tahun depan lah.kihkihkih








Comments

  1. samee.. tahun ni pn mek rajin nak jd dropship jual biskut. hahahha.

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM