Buah Hati Pengarang Jantung & Limpa



salam.


hari ni kita lari sikit dari topik ramadan. boring kan?
asik dok bebel bukak puasa makan apa je.
hari ni nak bebel pasal buah hati pengarang jantung.
bukan jantung aku tapi jantung suami.
tapi kalau dah jantung suami, mestila bini kan buah hati dia?
hmmm takde maknanya.huhuhu



haa, nilah dia buah hati laki aku.
budak gebu gebas oren belang belang ni.
dalam banyak banyak kucing, yang nilah sorang yang laki paling sayang.
orang lain time makan terpaksa share dalam bekas atas lantai.
budak gebu sorang ni, makan asing special atas kerusi lagi.

sekarang ni bukan setakat manja dengan laki je, dengan aku pun dah jadi 'meto' jugak.
sekarang ni asal dekat masa berbuka, pandai je dia lepak dapur.
kalau kucing lain, aku acah acah dengan penyapu terus lari, tapi budak sorang ni ketegaq sunggoh.
if aku suruh keluar dia pandai je naik sembunyi atas kerusi bawah alas meja. bajet aku tak nampak la tu.
lepas tu if dia lari ke ruang tamu, pandai je dia sembunyi kat celah kerusi pastu taknak keluar.
penat aku nak suh keluar dia taknak.huhuhu

paling geram masa solat.
if dia ikut masuk dalam bilik, memang susah nak solat.
asal kita sujud je dia mai gesel muka dia kat muka kita.
entah sempat ke tak aku zikir sujud 3x terus melompat bangun. kahkahkah.

pagi tadi lepas sahur, suami masuk bilik dulu.
aku pulak lepak depan tv sampai habis masa sahur.
elok je masa bilik, dia dok baring atas lantai dalam bilik.
then aku tidur kejap. tersedar balik pukul 6, amboiiiii kemain sedap dia naik tidur sekali atas katil sebelah laki.
bila aku halau turun, dia g baring pulak atas kain yang terjatuh dari bakul.
lepas suami bangun baru dia mengekor ikut suami keluar bilik.

suami janganla nampak aku nak perambat kucing dia dengan penyapu.
memang sah sah aku kena marah.huhuhu
kadang kadang tu suami pun serabut jugak.
if bangun sahur pagi pagi adala jugak dia marah sebab budak ni kalau dengan suami,  dia sampai dok bergayut di paha laki.
sakitla paha dah kena kuku tajam dia tu.
if dengan aku dia tak buat gitu. buat gitu kat aku memang bertempikla sebab aku ni penakut dengan kucing.
tapi aku suka la jugak melayan budak ni.
kalau makan apa apa memang aku bagi je kat dia.
dia paling suka makan mamee monstar yang 30sen tu.
sama laju makan dengan aku.huhu

kesian laki, anak dahla duk jauh. ada bini pun tak beranak pun lagi. coming soon.hehe
so dengan kucing jelah dia dok melayan.
sayang sangat kucing.
ritu aku cakap aku bagi budak oren tu makan pulut sekaya terus kuat suara cakap jangan bagi makan pulut nanti luruh bulu.
ek eleh macam la kita tak tahu :p

semalam masa berbuka, aku alihkan meja makan.
so tempat suami duduk sebelum ni dah jadi tempat aku duduk.
agaknya dia dah terbiasa side tepi tu, so petang semalam masa berbuka dia dah tak kacau suami.
dia pi kacau aku pulak. dahla kuku tajam kena paha aku.
suami pun mentang berbuka, biar je kucing kacau aku. dia sedak jah makan tak berenti. 
nasib baik bulan puasa ni aku penyabar.kahkahkah.
penyabar la sangat  :P


Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM