I.N.S.E.C.U.R.E

assalam.

dah masuk tahun ke-5 kahwin ni entah kenapa tetiba aku rasa insecure pulak.
mungkin sebab takde anak.
mungkin sebab badan makin gemuk. sila salahkan treatment hospital,(ubat subur, ubat hormon etc..huhuhu)
so selalu rasa dah tak cantik dimata suami.
selalu rasa suami dah tak sayang.
selalu cari gaduh n salahkan suami berkaitan semua benda.

tapi bila tanya suami, sayang gemuk ke?
of kosla jawapannya tak.
kalau tanya sayang dah tak cantik ke?
of kosla jawapannya cantik.
kalau tanya sayang ke tak?
of kosla jawapannya sayang.
tapi aku still tak puas hati.
setiap hari aku selalu nak cari apa yang suami buat yang membuktikan dia sayang aku. psiko kan?

aku selalu rasa aku ni banyak masa nak fikir benda remeh temeh macam ni (menurut kata suamilah) sebabnya aku ni sunyi.
suami sibuk dengan hal dia. aku pulak takde anak nak dilayan. so banyak fokus pada suami.
bila dah fokus asik pada suami, sekecik hal pun if ada tak kena, memang jadi masalah besar la bagi aku.

disebabkan insecure jugak kot aku start consume jamu.
selain untuk jaga dalaman, salah satu sebab untuk suami la kot.
lepas tu selalu tanya dia, ok tak sayang makan jamu.
ada perubahan apa apa ke tak.
jenis aku ni segala benda nak share dengan suami.
period awal sehari pun share, period lewat sehari pun share.
rasa gemuk lepas makan pun nak bagitau suami.
berjaya tak makan nasi malam pun bagitau suami.
jarang kentut pun bagitau suami.hahahaha

disebabkan insecure jugakla, aku sebelum ni takdela peduli sangat pun pasal nak melawa, nak bergaya melebih lebih.
simple je sudah.
tapi sekarang ni rasa macam nak melawa, nak pakai cantik cantik, nak pakai sandal bertumit, nak pakai makeup, nak belajar make up etc.
semuanya untuk suami.
if dulu aku start kerja dengan pakai tudung awning. lepas ty bertukar pakai tudung bawal.
tapi sejak dua menjak ni rasa nak beralih angin nak konsisten pakai shawl la pulak.
dulu zaman tak kawin, biasa je aku pkai shawl, tapi aku ni jenis mudah rimas.
belit belit pin situ sini, shawl ni memang buat aku rasa nak tercekik je.
tapi asik pakai bawal je boring jugak.
dahla aku malas nak pakai pin kiri kanan depan belakang ni, so selalunya aku just pin depan je, kadang kadang main simpul je ala ala tudung adijuma la konon.hihihi

tiap kali nak solat memangla senang, nak bukak nak pkai balik tudung.
tapi aku sendiri pun rasa down, rasa tak motivated dengan penampilan aku, apatah lagi suami kan?huhuhu
aku nak nampak cantik di mata suami.
so bertahan la pakai shawl.
borong je shawl dari kawan. nasib baik ada kawan kaki menjual. so tak payah nak masuk kedai.
order je nak kaler apa.huhuhu

then sekarang ni bila dah start pakai shawl, barulah rasa lain sikit.
orang kelantan kata, jangok.hihihi
pastu bila tanya suami, ok tak sayang pakai shawl?
dia jawab ok je. tu jawapan standard dia.
pastu dia cakap nampak moden la sikit. MODEN?huhuhu
tak kisahla. yang penting ada perubahan sikit di mata suami, okla tu kan?

tapi bila jadi macam ni...aku selalu tertanya?
adakah aku ni terlalu obses dengan suami?
ke terlalu nak jaga hati suami?
ke takde kerja sangat sikit sikit nak fikir pendapat n perasaan suami.
sampai satu  tahap aku selalu rasa mungkin sebab takde anak kot? if ada anak lepas ni entah entah bolayan je kat suami ni.hahaha

tapi memang pelikla. if sape kenal aku dorang tahu aku ni jenis konfiden dengan diri aku, jenis yang tak bergantung sangat pada orang lain, jenis yang nak jadi leader instead of follow orang, jenis yang bold dan outspoken...tapi masuk je part suami? entah kenapa mudah rasa insecure, mudah beremosi, cengeng, nak perhatian, nak bergantung pada dia. rasa macam dah hilang konfiden diri.

sayang sangat la kot? tapi kalau cari pasal dengan suami, akulah yang juaranya.kahkahkah



see? see? macam mana aku tak insecure muka dah bajet makcik makcik je dok sebelah laki.huhuhu
geram je nak beli ubat kurus Diana Ishak..tapi kang takut ganggu rawatan pulak.
bertabahla muis.
hopefully ada anak nanti kurusla balik ko ke 50kg.wakaka


Comments

  1. okei pe kak, muko bara bara gitu.. comey lotey doh tu.. ore jatey kak, tak nati udoh, bini comey pon kalu dey nk brona, brona supo tulo. syukur la kak ado tok laki hop tok brona :)

    ReplyDelete
  2. Kak muis mmg Dh cantik, mmg normal seorang isteri rasa insecure, itu menunjukkan isteri yang setia pada suami, akak patut berbangga akak berusaha nampak cantik untuk suami, bukan utk niat lain,.insya Allah besar pahala akak di sisi Allah, btwy akak mmg cantik.

    ReplyDelete
  3. sama la ngan saya...nampak muka macam mokcik2 dan sangat tak best bila bergambar dgn husband...ayah pun dah tegur cakap kite nampak tua dari husband sejak badan berisi ni huhu

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM