Food last weekend..



salam.




semalam ambik order durian crepe 17 bekas.
untuk anak sedara bawak balik tempat study dengan untuk ofis suami.
aku dah cakap kan aku niaga main main je. malas nak iklan iklan.kihkihkih




hari ni pulak dapat order cheese tart 15 bekas.
order dari tempat kerja je.
akak tak bagi aku iklan kat fesbuk, sebab dengan dia sendiri dah ada order 30 bekas.huhu
takut tak sempat nak sediakan. 

sekarang ni tak tahula kenapa. malas betul nak masak.
tapi makan luar pun bukan sedap sangat.
if hari kerja memang kalau suami cakap taknak makan malam, aku suka sangat sangat.
aku takpe, makan jelah apa apa pun pastu mengantuk tidur jelah.
tapi kalau hari cuti memangla kena masak.
tapi kalau orang ada ajak suami makan kenduri or semayang hajat ke lepas semayang jumaat, memang hepi la seposen, sebab tak payah masak.kihkihkih.



 lauk hari jumaat.
daging korban ada lagi sikit. sempatla untuk masak lagi 2 kali.
ada ikan dalam peti, aku buat goreng pedas je.




pastu buat sayur air.
rencah dia tumis je bawang putih dengan masukkan mihun sikit dengan isi ayam sikit, daging sikit, serbuk lada hitam sikit.
buat sayur macam ni aku sukala makan panas panas time baru lepas masak tu.
if pekena sayur macam ni je tiap hari, konfem boleh kurus. hehe




hari khamis otw balik kerja suami belanja kfc.
beli 1 set snack plate dengan cheezy wedges. ngap dalam kete je.
rasa macam makin sikit je portion mash potato tu.
tapi takpelah, aku tak suka sangat. yang penting mushroom sauce dia kena banyak. 
malam tu aku just makan epal je. suami dah taknak makan.bagussss sangat.hehe

jumaat malam balik tidur rumah mak.
lately asik terasa nak makan manis manis je.. coklat, aiskrim.
so singgah 7e beli slurpee dengan aiscream.

hari sabtu suami tak makan tengahari kat rumah.
so aku tapau nasi ayam je. pastu beli jugak 2 cup aiskrim milo.
malam pun sebelum tidur nak makan aiskrim jugak.huhu
tu pasal ko makin gemok muis oiiii....

ok, tu je nak cite. babaiiiiiiiiiiiii



Comments

  1. haaa, nk ade berita baik niiii :) mek nk cheese tart tu, tapi nk tunggu birthday officemate dlu, nnt mek whatsapp akak ye.

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM