SKIPTRACE (2016)


salam. 

If weekend, hari sabtu selalunya boring.
sebab dok ulang tayang je cite yang dah tengok sepanjang minggu.
so last week, nampak je ada iklan SKIPTRACE kat astro best, memang aku teringin jugak nak beli.
so masa kat rumah mak, aku beli cite ni.
if keluar kat astro best murah jelah rm10.60
kalau kat astro first, mahal.
selalunya cite melayu banyak keluar kat astro first. bagusla sebab aku tak minat cite melayu.huhu



lama dah tengok cite ni kat web untuk download, tapi ritu masa nak download, aku tengok still takde subtitle dekat subscene.com. so aku tak download pun cite ni.
alang alang dah ada kat astro best, beli jelah.
if kita beli dapat jugak chanel astro best hd, tapi mandangkan rumah mak bukan tv flat screen, so gambar di chanel astro best hd tak cantik. asik pecah pecah je.
so layan jelah kat chanel biasa.

overall, tak rugi langsung beli cite ni.
aku siap ulang tayang 2x direct non stop.
if movie jackie macam biasalah mesti ada action kan?
tapi cite ni pun banyak jugak dia selitkan komedi.
aku boleh katakan antara babak action dan komedi dia balance.
yang best jugak ada babak jackie chan siap nyanyi lagu adele, rolling in the deep.
boleh tahan jugak best. lagu ni dia selitkan dengan alat muzik tradisional orang monggolia. memang layan habisla.

kalau ikut plot, ada beberapa country yang dia shooting.
start dekat Macau, gerak ke russia, then balik ke hongkong melalui mongolia, masuk hutan, padang pasir, sungai, laut, air terjun semua ada.
so view dia memang cantik giler.
n dalam cite ni jugak aku dapat tengok alpaca.
if dulu aku tengok dalam komik je.



comel kan alpaca ni? kalau dalam cite ni, salah satu impian jackie chan nak ada alpaca farm.hehe
if tengok kat wikipedia, alpaca ni dia cakap spesis South Africa camelid.
anak beranak unta la kot, camel.hehe
kalau dapat tunggang, pegang je leher panjang dia tu kuat kuat.hehe

ok, tu je nak share.
sape belum tengok cerita ni, harusla tengok ye.
yang penting kena minat action movie la, macam saya. barulah layan.hehe





Comments

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM