Sunday, February 17, 2013

resepi mudah: telur bungkus ala muis



assalamualaikum


memandangkan jap tadi aku masak telur bungkus untuk dinner
so aku nak share la resepi telur bungkus air tangan aku yang tak berapa pandai ni.hehe
oh ya ni kali kedua aku buat telur bungkus
puas asik makan tomyam dengan telur dadar je.hehe

bahan bahan:
ayam ( tu je yang ada dalam peti ais kat rumah.hehe)
telur ayam sebiji
bawang 3 sekawan
sedikit halia
cabai 3 biji

cara membuatnya:



mengikut arah putaran jam:

mula mula aku goreng ayam separuh masak
asingkan
minyak lebihan aku terus tumiskan bawang dengan halia dengan cabai yang ditumbuk
pastu bila dah masak barula dadarkan telur
kali ni guna kuali leper
barula dapat bentuk bulat yang cantik
bila agak agak telur dah masak letak isi ayam yang digoreng tadi
pastu terus bungkus kat atas dapur tu je
bila dah siap barulah di alihkan ke dalam pinggan




tadaaa... nilah hasilnya
makan berdua je pun 
habis separuh je
kali ni dapat bungkus cantik
cuma telurnya over cooked.hehe
nasib baik x masuk masterchef
kalau tak konfem kena undi keluar :)



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...