ramadhan ketigabelas

assalamualaikum

hari ni berbuka kat rumah mak
hmm dalam seminggu sempat sekali je berbuka rumah mak
minggu ni kak mira balik
pagi pagi lagi dia dah mesej pesan suh g bukak puasa rumah mak
sebab dia nak masak gulai kepala ikan tenggiri

hari sabtu aku memang cuti
so dalam pukul 10 dah bangun dari tido n stat basuh baju
pastu sambil layan tv
pastu B pun bangun dari tido
pastu B tolong basuhkan baju
pastu g jemur baju sama sama
pastu duk layan tv
pastu aku merajuk sebab nak tengok cite seram, B nak tengok drama indon
aku merajuk masuk bilik
n B sambung basuh n jemur baju

pastu B masuk bilik n merungut sebab aku duk sedap tido dalam bilik n tak tolong dia
pastu aku menangis nangis
aku cakap sakit tekak n rasa tak larat
pastu B cakap aku asik menangis je kejenya
pastu B mandi
bila dia siap mandi dia usik aku
dia tutp badan aku dengan kain batik lepas macam aku dah arwah
pastu aku siap2 mandi lagi sekali
pastu kuar dengan B g Pantai Timur jap

masa ni aku dah tak merajuk
aku beli macam macam
beli milo kotak, beli kacang beli epal beli bawang, beli pantiliner etc 
B beli lampu liplap liplap beli alatan kat kedai beli bateri jam beli bateri alarm kete etc
B nak beli makanan kucing tapi takde pulak
so duit habis ntah kemana mana
hahahaha padan muka B

pastu baru gerak balik rumah mak
lepak siu sampai kol 4 n B g bukak kedai
aku kena jaga baby
tapi bila baby naik buai aku pun tertido sama.LOL

sedar bila dah nak berbuka
kak mira masak gulai kepala ikan tenggiri
ayam bakar tak bermadu
kuih onde onde
n air kelapa
ada lebihan kerabu bachang yang semalam punya

B balik masa tu dah lewat
semua orang dah siap makan
so B makan bertemankan aku je
selera B makan
dia cakap memang faveret la gulai ikan tenggiri ni
kena pulak ada ulam n budu..laju je makan.hehe
bila nak balik mak bungkuskan gulai sikit untuk B buat sahur
masa aku tanya B dia nak ke gulai buat makan sahur
laju je dia angguk.hahaha...so funny
lepas ni kena belajar buat gulaila pulak aku ni
baru B bertambah sayang.hahahaha


Comments

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM