berkat ayatul kursi



assalamualaikum

tak tahula kenapa petang semalam lepas balik je dari kerja
ada a few incidents yang berlaku kat aku
yang boleh memudaratkan aku
tetapi aku selamat tanpa ada masalah apa apa

kebiasaannya setiap hari aku dok berulang alik pergi balik kerja
memang jarang sangat jpj atau polis buat roadblock yang area kubang kerian ni
tup tup semalam ada
nasib baik pagi tu sebelum datang kerja aku nak tukar kereta dengan B
B tak bagi sebab roadtax mati
selalu dia bagi je
walaupun aku konfiden  tak akan ada tup tup petang semalam ada
nasib baik sangat...

lepas tu masa tengah berderet kereta kat tengah jalan
tiba tiba je kereta depan aku break mengejut
dahla masa tu aku tengah texting dengan B
kaki memang tengah slow slow tekan brek tapi mata kat hf
angkat je muka kereta depan stop tiba tiba
dahla kereta baru
kalau aku tabrak memng habisla..huhu

lepas tu pulak masa otw balik dari rumah mak
sampai je kat selekoh tajam, tiba tiba muncul lori bawak pasir makan jalan aku
memang terkejut sangat
nasib baik masa tu aku bawak slow je dalam 50km/jam
memang kalau driver lori tu tak sempat elak
alamatnya aku sekarang dah dalam kubur
memang puaka punya lori
dah tau jalan kampung boleh dorang berlumba lumba
memang nak cari nahas je

tapi, syukur alhamdulillah
mungkin berkat dari ayat kursi yang aku baca 3x selepas semayang subuh pagi kelmarin,
aku selamat dari dilanggar oleh lori hantu
aku selamat dari ditahan jpj masa road block
aku selamat dari menabrak belakang kereta orang yang tiba tiba break mengejut depan aku

syukur sangat ya Allah...





Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM