masalah dengan nama


assalamualaikum


nama aku simple je
isruzaini bt ismail
panggilan masa di u dengan di sekolah dulu muis
bila dah masuk kerja aku rasa macam tak berapa kena nak introduce dengan nama muis
so masa mengajar kat ikbn dulu orang panggil aku zaini
tapi sekarang ni bila kat tempat kerja baru
panggilan rasmi keluarga aku mostly guna is lah
zaini macam hmmm tak best n tak ranggi

masalahnya aku mengajar budak cinonit
pulak tu tadika all english conversation
maybe 30 percent je boleh speak malay dengan students
masalahnya budak budak mostly tak boleh nak accept nama aku
konfius
sebab bila ajar budak
my name is..is
tak ke pening budak
mostly students kat tadika
nama teachers lain ingat
yuni, suzi, ain, na
nama aku je dorang tak ingat
sebab is adalah mostly used words in english
so budak takleh accept is adalah satu nama
so sad..

nampak gaya aku kena tukar nama
teacher nini
cute kan?
macam nak muntah hijau pun ada
muahahaha
selama ni nama aku berciri jantan tetiba nak jadi nini
alahai nak sebut pun segan
hmm nama pun bermasalah


Comments

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM