different side of me!

assalamualaikum

aku berbintang pisces
kalau baca zodiak aku sensitive n creative
bab sensitive yes! but creative?....hmmm
sebab tu bila aku dapat keje kat aulad pintar
rasa macam tension la jugak
sebab aku tak creative
kalau nak handle budak okla
tapi nak mengajar dorang kena creative
bahan mengajar kena creative
pulak tu siap ada class art n craft lagi
dah kalu teacher tak pandai, cane nak ajar students..huhu

seumur hidup aku, aku tahu aku memang tak creative
tapi slowly aku belajar and cari idea to be creative
takdela pandai pun tapi bagi orang yang buta seni macam aku ni
setakat tu pun dah cukup baik
kat bawah ni ada nak upload hasil hasil art n craft simple yang aku buat
disebabkan memang jenis buta senang
bangga jugak la weh..hehe

made a story book
guna kalendar lama
binding setiap page n tebuk buat macam kalendar
story line kat belakang gambar
senang nak bercerita sambil tunjuk gambar kat students




elephant puppet
guna paper bag
lepas tu buat shape kepala, telinga n belalai gajah
n tampal butang jadikan mata



making an origami school uniform
lepas tu buat corak baju little caliphs
n tampal butang je



hiasan bunga kertas
buat heart shape
lepas tu tampal di aiskrim stick
n buat bentuk pasu
idea asalnya guna plastisin
cucuk je kat situ



buat school bag guna beg kertas
buat penutup n tampal tali beg di belakang
sumbat kertas je kat dalam nak bagi beg tu nampak berisi




mini book untuk theme food
mulanya nak buat flash card
tapi alang alang binding biar senang students nak baca



ice cream stick
untk theme food
senang je buat shape aiskrim
kaler guna water colour
lepa tu paste pada ice cream stick



flag for teachers day celebration
buat flag shape and hias
lepas tu paste dekat straw



mother's day card for mother's day celebration



making a fish
buat shape ikan
tampal cd untuk jadikan kepala
guna water colour
kat tengah lubang cd buleh buat bentuk mata



making a corn
senang je yang ni
buat bentuk corn lepas tu guna water colour
tampal kat kotak untuk bagi tebal


itulah dia a few art n craft hasil kerja tangan aku
hehehe



Comments

  1. waa manyak kreatif leh la decorate tuk birthday suri nnt hehe

    ReplyDelete
  2. teacher is kreatif lahhhhh.
    i likeeee :)

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM