budak 5 tahun pun ada masalah?



assalamualaikum


semalam masa sesi reading dalam kelas tadi tetiba qistina jerit
'teacher, keke jilat lutut qis!'
aku terkejut! aku terus panggil keke
'Nape jilat lutut qis? tak elok. kotor tu!'
dia diam.

lepas tu aku tengok dia duduk gorek pensel depan tong sampah
lepas tu ntah sape pulak jerit
'teacher, keke makan sampah!'
aku terus panik

'keke! come here!' aku panggil dia.
slow slow dia datang
'nape keke makan sampah?' dia diam.
bila aku suruh bukak mulut, dalam mulut ada hitam hitam bekas gorek pensil
kat bibir kat lidah semua
ntah ntah dah ditelannya selamat dalam perut

bila aku tanya nape makan sampah dia diam jugak tak jawab.
tiba tiba dia nangis tersesak esak
aku pujuk aku cakap aku tak marah tapi tak bolehla makan sampah
tak elok sebab kotor
later aku suruh dia pergi toilet basuh mulut

lepas dia masuk kelas aku tanya lagi kenapa
dia diam jugak. bila aku tanya 'keke ada masalah ke?'
dia terus angguk.
aik???  budak 5 tahun dah ada masalah
aku pujuk dia suruh cerita apa masalah dia
dalam sebak dia cakap rupanya masa beratur nak masuk kelas lepas rehat
ada classmatenya yang nakal jelir kat dia

ish ish ish
tertekan agaknya sampai lepas tension dengan makan sampah
so aku just nasihat dia baik baik jelah
explain macam tu macam ni

dulu pun ada sorang yang suka menjilat jilat perangainya
jilat meja, jilat kerusi, jilat hujung baju
tapi dah okayla sekarang
sekarang ada yang lain pulak

tapi tak habis kat situ rupanya
lepas habis kelas, dalam bilik daycare lepas dia mandi
tetiba ada lagi yang jerit

'Teacher, keke jilat bedak!!!!!!!

apa masalah keke sebenarnya?huhuhu



Comments

  1. bakpo ngn keke tuh? kena oyak ko mama dio tuh.

    ReplyDelete
  2. cikji: tak tahula, kak na oyak nati nati dlu, manala tahu kot ada pendam perasaan sebab sokmo dibuli.huhu

    skulluv: perhatian terlebih sokmo doh.hihi

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM