ramada kareem day #2




assalamualaikum

malam tadi tido lambat, dalam 11 lebih baru tidur
bila on alarm ada lagi dalam 5 hours sebelum nak kena bangun balik
dahla aku ni jenis yang kena atleat 7,8 jam tidur.huhu
sempena bulan puasa nak bangun sahur ni aku set alarm setiap 1/2 jam
bermula pukul 4 sampaila last alarm pukul 7, in case tak sedar matila
kalau sorang takpe tak sahur tapi nanti sian kat suamila



lauk bersahur ini hari
daging goreng kunyit, gulai dalca daging, paprik ayam dan ikan tenggiri jeruk
suami suka kalau lauk basah goreng kunyit
so tiap pagi sahur wajibla buat 
kalau lauk lain suami makan gitu gitu je

hari khamis suami balik kerja awal
so aku tumpang kawan saja
tunggu suami kat bazar jelawat
then macam biasa kami meround lagi satu bazar
hari ni aku tayang lauk satu satu la, banyak sikit gambar.hehe




suami beli ayam golek sebelah rm10
sosnya tak best meleleh likat gitu je
malam tadi aku habiskan ratah dengan sos cili thai lagi sedap





ikan keli percik lagi tapi hari ni tuan lain
terlebih masin darah tinggi la macam ni





gulai kawah daging campur dengan 'mumbe' nyior





lawar dengan kerabu buag bacang
nak resepi lawar? klik sini
sape try makan sekali mesti nak lagi
rasa masam masam pedas gitu







rangka ayam madu





roti john bajet
fillingnya alahai sedih aku tengok dia membuatnya
nasib baikla sedap jugak
makan sekeping dua yang lain anak sedara tolong habiskan




ulaman, budu dan ikan tawar bakar
yang ni aku beli siap rm2 saja


ok tu saja utk hari ni daaaa







Comments

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM