syaitan di bulan puasa




assalamualaikum

dah lama aku tak share pasal karenah students kat blog ni
memangla tiap hari bermacam karenah sampai taak larat nak cerita.huhu
nak dijadikan cerita semalam adala students tanya bulan puasa ni betul ke hantu syaitan kena ikat
aku cakap betulla tapi cuma syaitan dalam diri jelah yang dok ada

aku bagila contoh syaitan syaitan ni dok menghasut suapaya tak puasa
dok hasut supaya malas solat
dok hasut supaya nakal tak dengar cakap cerita

kebetulan ada seorang students aku ni jenis yang mudah terlelap
kadang kadang dalam kelas sambil buat kerja pun boleh tertidur
aku cakapla dia selalu mengantuk sebab ada syaitan bergayut kat mata dia
pastu bila aku cakap macam tu dia gelak sajalah

petang tu masa masuk iqra dia tengah menulis huruf jawi
tup tup bila aku pusing tengok dia dah tertidur
aku pun terusla cakap " eh keke dah tidur!"
then terus sorang students aku yang nakal dan aktif nama irfan
dengar je aku cakap keke tidur dia terus jerit sekuat kuatnya
"Kekeeeee....syaitannnnnnnnn....."

dahla suara dia kuat
aku terus tegurla dia
"Fan, nape cakap Keke syaitannya?"
"bukannnnn, Fan nak cakap syaitan ada kat mata Keke.."

huhuhu punyala excited nak bagitahu ada syaitan bergayut kat mata
terus terpanggil syaitan
kesian Keke
nasib baik Keke tidur tak sedar langsung wakaka



Keke @ Ikram
kawan punyala bising macam nak pecah kelas
dia tidur rilek je tak sedar langsung
bila dah habis kelas nak kejut pun susah
sebab tu aku selalu mula baca iqra dengan dia
sebab tahu kat hujung kelas dia akan tertidur
Keke oh Keke.... ;p




Comments

  1. ragam kanak-kanak kan...muis ni mesti penyabar kan...tak semua orang boleh jadi cikgu yang anak2 murid comel-comel ni

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM