muis membebel lagi


assalamualaikum


dari pagi semalam rasa tak sedap badan
bersambung pulak ke hari ni
perut lapar tapi nak makan tak selera sangat
makan jugak sikit sikit tapi still rasa lapar, sebab selalunya makan banyak.hihihi
semalam seharian dari pagi nasi je yang masuk 2,3 suap
padahal dah tapau nasi kukus abe mie
selalunya konfem sebungkus licin

petang semalam balik dari rumah mak tak makan jugak
makanla betik sehiris pastu terus tidur
minggu ni minggu subur, tengah berovulasi, suhu badan naik tu yang rasa tak sedap tu
malam tadi pun sebelum tidur telan panadol 2 biji
takut nanti demam padahal lupa kalau tengah subur, memang suhu badan naik kot
dahtu seharian tak makan, dah 3,4 malam tak jamah nasi dah mulala rasa senak ulu hati
susah jugak nak diet kalau ada gastrik ni

balik kerja petang nanti dah bagitau suami nak singgah tapau kuetiow tomyam
stok buah pun ada dalam peti, okla tu nak alas perut malam ni
jangan jadi lagi macam malam tadi, tidur dalam kelaparan
mak mentua siap masuk bilik offer mihun sup segera, dah menantu mengadu tak selera nak makan nasi
tapi tak makan jugak
terus lelap sampai ke pagi.huhu

oh ya semalam ke hospital lagi, appointment ayah
macam biasala parking tak ada so aku just menunggu dalam kete je
tetiba datang orang mpkb




elok je parking sebelah kita
nasib baik masa tu aku ada dalam kete
sebab sebelum tu aku tinggalkan kete kejap kuar pi beli air
ritu dah kena saman sekali, nasib baik tak kena lagi.hehe
tapi makcik yang park kete dia belakang aku tu dia keluar tinggalkan kete dia
terus kena saman, kesian dia
aku perasan jugak dia dah 2,3 kali tinggalkan kete tapi kejap kejap jelah
nasib tak baik dia terkena hari ni

lepas ayah ah setel semua jumpa doktor dan ambik ubat terus gerak balik
memang aku pun rasa letih je ingat nak balik nak rehat nak tidur je
tapi mak pulak kirim suruh carikan ketam nak buat ubat untuk nenek tak sihat
pastu nak kena belikan buah jugak
pastu ayah nak cari lagi ikan tenggiri masin
singgahla pasar siti khadijah, singgah the store, singgah billion
akhir sekali singgah tesco baru setel semua benda
dekat pukul 2 jugak baru sampai rumah
aku terus mandi, solat, pastu makan nasi kukus abe mie 2,3 suap je, tak selera
lepas tu tertidur sampaila pukul 5
bangun je terus siap siap nak balik jelawat



bangun tidur tengok ada kerusi batu mak baru beli
amboi merahnya mak ngahhhhhh
tapi cantik, pandai mak pilih.hehe
mak macam akulah, suka merah
like mother, like daughter gitew...

lepas tu balik jelawat plannya nak singgah potong rambut tapi terlewat pulak kedai dah nak tutup
rambut sekarang memangla dah pendek pun
tapi panas sangat serabut malas nak sepit sepit
lepas tu pesan kat suami belikan megi tomyam tapi suami belikan megi ayam
tak makan pun lagi tapi terbayang erk loyanya if nak makan perasa ayam
takde maknanyalah aku nak makan

haihhh kalah orang mengandung aku ni
tulah mak penah cakap if mengandung nanti ntah macamanalah perangai ngengada aku ni.huhu








Comments

  1. wah..kerusi merah btol..hihi
    syok jea duk kg..dekat ngan mak ayah.

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM