kenduri kawen terengganu partII


Assalamualaikum. 

Nak sambung cerita kenduri. Disebabkan malam tadi aku tidur awal, so pagi tadi tersedar time subuh memang dah tak sambung tidur pun. Malu ler nak smbung tidur rumah orang.hihi

So pagi tu lepak jelah, tolong sapu sapu sikit. Yang banyakny aku dok melilau dengan tab kat tangan. Snap gambar sana sini. Dalam pukul 11 lebih aku mandi, terus pakai baju kurung. 

Dalam pukul 12 lepas gulai masak je, aku terus
Makan jelah. Lapo gilos tak sarapan. Ajak suami dia taknak lagi, tadehal aku makan sorang sorang.



Ambik nasi makan bawah pokok sorang sorang. Kena pulak ada acar umbut kena dengan selera aku, memang bertambah la nasi.


Tak tahula kenapa sejak makan berselera ni, aku asik nak badmood je kalau lapar. Dulu rasa takde perangai macam ni. Suami padahal aku dah pesan suruh beli siap siap megi cup, tapi tak beli. Rasa gerammmm je nak marah. Malam tadi lepas makan nasi sepinggan, pergi berbisik kat telinga laki cakap lapar lagi. Nasib baik lepas tu mengantuk aku terus masuk tidur.





Ni je lauk yang aku makan.
Gulai daging seketul je.
Ayam berempah.
Acar umbut kelapa.
Ikan kering dan sambal.




Ada jugak kerabu perut.
Aku tak makan pun sebab aku suka kerabu tapi tak makan perut.




Ada jugak rebus batang keladi. 
Macam gulai rebus la kot.  


Lepas dah makan aku lepak jelah dok tengok suami ke hulu kehilir dok buat keje. Rombongan lelaki pun katanya sampai lepas jumaat. Dalam pukul 2.30 aku rasa macam mengantuk, so masuk bilik sempatla terlelap kejap.hehehe


Bila tersedar pengantin dah takde pun dekat pelamin. Lepas pengantin makan beradap, barulah ajak suami ambik gambar. Dah macam orang mengandung dah muka aku nampak sembab macam tu.huhu




Gambar beramai ramai dengan kami geng kelantan. Aku nak cover gems dengan berselindung belakang suami.hehehe




Sempat snap hantaran. 
Yang ni belah lelaki. 
Sweet n simple je hantarannya. 
Paling loike mestilah jam. 
Fossil saiz s, bling bling sekeliling muka jam. 
Sebagai hantu jam, harusla yang tu aku teliti dulu. ;)




Hantaran dari anak sedara.
Gubahan sendiri je.
Simple but nice.
Bila tengok hantaran simple terus rasa hantaran aku dulu kemain over.huhuhu


Dahla muis oiii, zaman kau dah berlalu. Tak payahla dok kenang lagi....
 T_____T


Masa update ni, aku dah pun selamat sampai rumah. Letih, mengantuk semua ada. Dah set reminder nak tengok seniman bujang lapok pukul 1030, ntahler sempat ke idok mata aku ni bertahan.huhuhu










Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM