be positive in 2015.



Assalam.

Tak tahula apa yang silapnya malam tadi.
Agaknya lupa baca doa tidur kot.
Berderet deret mimpi mengarut masuk.
Yang mengganggu jiwa.
Dalam 4 kot mimpi dan cerita yang berbeza.
Paling last sebelum tersedar waktu subuh, mimpi kena langgar lari.
Dan yang langgar aku tu parents kat tadika.
Lepas tersedar gigih aku recall balik muka parens tu.
Dan lagi pelik dalam mimpi tu jugak tetiba ada abang yang duk johor tapi dia balik kelantan n arahkan kawan kawan cina dia untuk jaga aku senyap senyap.

Motif? Nilah akibatnya banyak sangat tengok cite penyiasatan.
Kalau layan cite jiwang takdela dapat mimpi cenggitu kot.

Memangla 2, 3 hari ni mood aku tak berapa elok.
Lepas tu tambah dengan nak period.
Tambah lagi dengan kecewa kalau tak pregnant lagi.
Mana dengan kerja yang tak siap lagi.
Stress sangat sangat.
Rasa lemau je nak buat apa apa.

I need motivation.

Tak thula dalam bentuk apa, but i really need it.
If dulu, aku cukup pandai cari jalan cane nak happykan diri, tapi sejak dua menjak ni rasa macam dah takde daya nak positifkam diri.
Terlalu banyak benda yang buat aku stress.
Dah malas.

Sepatutnya tahun baru ni kenala berazam baru dan semangat baru.
Ada je pun azam baru aku tahun ni.

Contohnya: 1. Nak berdiet turun berat ke 55kg ke bawah. 2. Taknak minum ais. 3. Baca quran everyday. 4. Puasa isnin khamis. 5. Kurangkan emo. 6. Rileks n redho untuk segala hal.

Cukupla kot 6 je. Yang ni pun ntah azam ke berangan.

Tapi, most of all, usaha untuk pregnant.

Apapun, selamat tahun baru 2015 untuk semua. :D





Comments

  1. May this be a prosperous year...

    ReplyDelete
  2. moga sentiasa positif k.insyaAllah, moga Allah permudahkan urusan awak untuk pregnant.

    ReplyDelete
  3. kalau dah terbeli novel yang tak best .. memang rsa nak pulangkan jer.. haishhh

    ReplyDelete

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM