31yo


assalam.

dah lebih 2minggu baru nak update pasal besday.
takpelah. buat kenangan. hihi

1 mac 2015. 9 malam.
genap 31 tahun umur aku.
tahniah ye muis.
bertambah umur lagi setahun.

syukur alhamdulillah jugak tuhan dah bagi aku hidup sempurna selama 31 tahun.
walau hidup aku takdela perfect mana, tapi aku bersyukur.
cukup makan pakai, cukup keperluan n kehendak, kira okayla tu.
syukur dengan segala takdir tuhan kepada aku.
walau ada kadang kadang rasa tak puas hati n aku kerap persoalkan takdir,
tapi kenala percaya qadha' qadar.
tak beriman aku kalau tak percaya rukun iman yang ke6 ni.

if tahun lepas, aku malas nak ambik pot sayang pasal besday.
maybe sebab baru cecah 3 series, rasa sedihla seposen.
tapi tahun ni ntah kenapa mood menggatai la kot.
dah tua tua perasan lagi nak celebrate.

if orang lain, biasanya umur macam ni seronok menyambut besday anak.
tapi dah aku ni nan hado lagi, excited sambut besday sendiri pun okay je kot.
lagipun aku still young at heart.
age does not matter hokeyyyyy. :p

malam sehari sebelum besday, aku suruh suami belanja makan je.
disebabkan aku ada sebut nak makan ikan bakar dan maggi ketam, so bila keluar rumah je suami tanya nak makan apa.
aku ni menggatal je selalu ajak laki makan megi ketam, padahal aku alergik ketam.
so pergi makan ikan bakar tok bali jelah.





kali ni aku makan nasi sikit je. sepinggan n separuh.
sikit ke tu?hehehe
macam biasa aku ambik udang ketak je.
yang lain suami pilih.
suami tak menyempat je nak makan.
tak sempat i nak snap gambar dah menggagau tangan.


hadiah besday pulak suami dah bagi siap siap petang tu.
dahla bagi dalam plastik kedai je.
takdela balut cantik cantik dengan wrapper happy besday.huhuhu
nasib baikla dapat hadiah best seposen.
terubat luka di hati.


tahun ni dapat gadjet lagi.
entah kenapa bila dapat hadiah ni, aku tak rasa excited sangat.
maybe sebab aku perempuan bukan kaki gajet kot.
hadiah ni pun bila tunjuk kat kawan, ramai cakap baik beli barang kemas.
bila aku cerita kat hubby, dia cakap kan barang kemas dah ada.
iyelah, tahun lepas pun dia dah bagi rantai.
tapi kan ke best if duit beli ipong ni buat beli bangle pandora ke.
mesti aku happy ala ala pharrel william gitu.
tapi takpela, dah orang nak bagi, syukur ye muis.
sayangla kot kat bini dia ni.hahaha

then, esoknya hari birthday kebetulan kena pergi hospital.
so mintak la kek besday dengan laki.
dia bagi duit je, kek beli sendiri. kejam sungguh.
nasib baik bini jenis selamba.
beli kek n tulis wish untuk diri sendiri. ada apa hal.hahahaha




3 keping cukupla. tapi tersilap beli new york cheese.
patut ambik marshmallow cheese, baru nampak ceria sikit.
laki awal awal lagi dah bagitahu dia taknak makan kek.
eh memangla sape nak bagi kat dia pun.
setakat 3 keping celah gigi i je.hihi

alah laki pun, macamla tak tahu bini dia ni mengada ngada lebih.
layan jelah setahun sekali.
orang lelaki ni kadang tak tahu kot.
kalau bini ni happy, in sha Allah rumah tangga aman bahagia.
bukan susah sangat pun nak gembirakan aku ni.
buat je semua macam yang aku suruh atau nak, of kos la aku jadi happy.
senang je kan?hihi.



ok, tu je nak bebel. tq for reading this...






Comments

Post a Comment

any comments? thanks..... ;D

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM