Berjimba di Seri Nipah Resort Part 1



Assalamualaikum. 

Cuti weekend ni in sha Allah tak boring. 
Sebabnya dah janji dengan girlfriends nak g berjimba di chalet cikji. Hehe
Memula plannya nak pegi last week sempena besday aku 1 hb n cikji 5hb tapi ada pulak yang ada urusan so decide minggu ni je. 

Kali ni ayam bbq aku yang prepare. 
Semalam dah cilok resepi ayam bbq madu dr google. 
Risau aku entak sedap ke tidak. Huhu.
Loya tekak aku dok rasa rempah yang raw tu lepas perap kat ayam.
Entah sukatan betul ke tidak.


Resepi yang aku ikut ni patutnya resepi ayam bbq madu.
Tapi nampak macam ayam perap kunyit je.hihi
Rasanya nanti kena bakar seketul dulu n test sedap ke tidak. .
 If tak cukup rasa bolehla ejas nanti.
Aku tak letak pun gula sebab dah letak madu 2 senduk kecik. 

Hari ni bangun pagi pagi aku terus basuh baju n jemur.
Harapnya sempatla kering n angkat terus dari ampaian sebelum aku gerak petang nanti.
Kalau harapkan laki, aku balik esok pun rasanya kain tu kat situ lagi. Huhu

Tengahari ni pulak suami cakap dia nak pergi makan kenduri rumah sape entah.
Dia terus pergi lepas balik solat jumaat.
Tapi masa dia bagitau aku dah siap masak nasi macam biasa.
So alang alang tapau jelah basi n lauk makan kat sana perang nanti.
Makan ramai ramai lagi best. Huhu



Lauk aku masak ayam paprik dengan ikan rebus goreng. Cukupla tu buat alas perut sementara naj tunggu bakar ayam lepas maghrib.




Bekal letak dalam mangkuk tingkat pinjam mak mentua punya.
Yang aku punya ritu bawak bawak rumah mak, lupa nak ambik.
Aku suruh suami hantar sampai jelawat je.
Kawan singgah ambik n terus menuju Seri Nipah Resort. 

Cikji....mu tunggu kami datanggggggg.hehehe 
 

Comments

Popular posts from this blog

TTC Journey 2020 - Part 1

1st Visit HRPZ II: O&G Clinic

RESEPI: IKAN SIAKAP STIM